Turgut, Zeynep RanaDepartment of English Language and Literature2024-09-102024-09-10202102148-77822148-959910.29000/rumelide.954200https://doi.org/10.29000/rumelide.954200https://hdl.handle.net/20.500.14411/7520Polisiye roman türü, yirminci yüzyılın ikinci yarısında postmodernizmin getirdiği tematik ve yapısal yeniliklerle birlikte köklü bir değişime uğrar. En tanınabilir değişiklikler çözümsüz sonuçsuz sonlardır ve soruşturulacak bir suç olmamasına rağmen bazı olaylarda dedektif rolünü üstlenmiş karakterlerin boşuna uğraştığı vakalar ve okuyucunun yeni atanan rolü, yani dedektif rolü olmuştur. Bu makalenin amacı, Peter Ackroyd'un Chatterton adlı romanını dedektif türünün değişen özellikleri açısından incelemektir. Chatterton, bu türe özgü tematik ve yapısal unsurların çeşitli kullanımına rağmen, saf bir dedektif kurgu örneği olarak tanımlanmamıştır. Ackroyd, polisiye kurgunun geleneksel bileşenlerini yazarının ihtiyaçlarına göre kullanır ve yeniden şekillendirir. Dolayısıyla bu makalenin odak noktası, Ackroyd'un Chatterton'daki geleneksel dedektif kurgusunu yeniden formüle etmesidir. Vurgu, geleneksel ve çağdaş polisiye romanları arasındaki yapısal ve tematik yakınlıklar ve farklılıklar üzerindedir. Analiz ise esas olarak gerçek ve gerçek olmayan algısının metinlerarası temsiline dayanmaktadır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessGerçek nerede? Resimde mi?: Peter Ackroyd’un Chatterton adlı romanında sorunlu gerçekliğin temsiliArticle023924934