Tengilimoğlu, DilaverAlkan, CerenBusiness2024-07-082024-07-082016https://hdl.handle.net/20.500.14411/6103Bu çalışma, çimento sektöründe markalaşma konusunu ele alırken sektör liderlerinin bu konuda görüşlerini içermektedir. Markalaşma hemen hemen her işletmenin önem verdiği bir konudur ve pazarlama faaliyetlerinin en önemli kalemlerinden biri konumundadır. Küreselleşme ile birlikte sermayenin ülkeler arasında el değiştirmesi, küresel markaları da beraberinde getirmiştir. Markaların küresel çapta faaliyet göstermeleri ve tüketiciler tarafından tanınması, satışları artırmış ve işletmelere yüksek gelirler sağlamıştır. İçinde bulunduğumuz dünyada markalar yerellikten kurtulmuş ve diğer ülkelerde de yatırım olanağı sağlanmıştır. Bu sayede işletmeler dünyanın çeşitli yerlerine ürünlerini satma fırsatını bulmuşlardır. Çimento sektöründe de markalaşmanın önemli bir rolü vardır. Ancak standart bir ürün üretildiği için çimentoda markalaşmanın ayırt edicilik özelliği diğer ürünler gibi değildir. Bu noktada çimento sektöründe küresel bir marka olarak faaliyet göstermenin zorlukları ve önündeki engeller önemli bir tartışma konusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Çimento sektöründe küresel bir marka yaratma hususunda sektör liderlerinin görüşleri değerlendirilerek ortaya konan bu çalışma, işletmeler için markalaşma konusunda bir farkındalık yaratma amacını taşımaktadır. Anahtar Sözcükler: 1. Marka 2. Pazarlama 3. Çimento 4. Sürdürülebilirlik 5. Sosyal SorumlulukThis study handles the branding issue in the cement sector and includes the views of the leaders of the sector about it. Branding is an issue to which almost every firm attaches importance and one of the most significant items of marketing operations. Handover of the capital between countries through globalization has brought along the global brands. Global operations of brands and their recognition by consumers have increased sales and provided firms with high revenues. In the world where we live, brands have been freed of being domestic and possibilities of investment in other countries have been provided. Thanks to this, firms have found the opportunity to sell their products to various locations of the world. Branding plays a significant part in the cement sector. However, the distinguishing property of branding is not same in cement as in other products because of the manufacture of a standard product. At this point, difficulties for operating as a global brand in the cement sector and the obstacles before it appear to us as an important point of debate. This study presented by means of evaluating the views of the leaders of the sector regarding the creation of a global brand in the cement sector aims to raise awareness for the firms in terms of branding. Keywords: 1. Trademark 2. Marketing 3. Cement 4. Sustainability 5. Social ResponsibilitytrİşletmeMarkaMarka yaratmaPazarlamaBusiness AdministrationBrandSürdürülebilirlikBrand creatingMarketingYöneticilerSustainabilityÇimento endüstrisiManagersCement industryÇimento sektörüCement sectorÇimento sanayinde küresel marka yaratma konusunda sektör yöneticileri görüşlerinin değerlendirmesiMaster Thesis4476340137