İzmir, SibelKüçük, Hilal NurDepartment of English Language and Literature2024-07-072024-07-072023https://hdl.handle.net/20.500.14411/5189Bu tez Carmilla ve Dracula adlı romanların Viktorya dönemi eserleri olmalarına rağmen vampir kavramını farklı şekilde ele aldıklarını göstermeye çalışmaktadır. Sheridan Le Fanu Carmilla romanında gotik unsurları ön plana çıkarırken, Bram Stoker Dracula romanında gotik öğeleri ve bilimi harmanlayarak transhüman dünyanın sinyallerini yansıtmaktadır. Bu bağlamda tez, vampirlerin Carmilla romanındaki gotik temsilinin daha eski bir dünya düzenini, bir başka deyişle eski dünyaya dönüşü tasvir ettiğini, ancak Dracula romanında ise gotik unsurların bilimle harmanlanmasının yeni dünya düzenini işaret ettiğini savunmaktadır.This thesis attempts to show that although Carmilla and Dracula are the products of Victorian age, they treat the concept of vampire differently: while Le Fanu foregrounds gothic elements in Carmilla, Stoker, by blending the gothic with science in Dracula, achieves to reflect the approaching signs of a transhuman world. In this respect, the thesis argues that gothic representation of vampires in Carmilla portray the older world, in other words a return to the older world, while the fusion of gothic elements with science as reflected in Dracula indicates a new world order.enİngiliz Dili ve EdebiyatıEnglish Language and LiteratureGotikten transhümana: Sheridan Le Fanu'nun Carmilla ve Bram Stoker'ın Dracula adlı romanlarında vampir temsilleriFrom the gothic to the transhuman: Representations of the vampire in Sheridan Le Fanu's Carmilla and Bram Stoker's DraculaMaster Thesis8072270104