Tuzlukaya, ŞuleKaya, BilsayÇiğdemoğlu, CeyhanÇiğdemoğlu, CeyhanYılmaz, Ayşe AslıYılmaz, Ayşe AslıTuzlukaya, ŞuleBusinessPilot TrainingPublic Relations and Advertising2024-09-102024-09-10202302148-12372587-011410.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.11.2134https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.11.2134https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1212254/etik-liderlik-orgutsel-sinizm-ve-is-doyumu-arasindaki-iliskinin-incelenmesi-ogretmenler-uzerine-bir-arastirmahttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7572Liderlik vasıfları ile çalışanlarına liderlik eden okul yöneticileri, öğretmenlerde aidiyet duygusunu ve motivasyonu arttırarak, öğrencilerin daha başarılı eğitim almalarına da katkı verir. Özellikle okul yöneticilerinin karar verirken ve uygularken etik ilkelere bağlı kalması, paydaşlarına rol model oluşturacak bir liderlik anlayışı benimsemeleri, kurumsal saygınlığı da beraberinde getirebilecektir. Bu kapsamda çalışmanın temel amacı; algılanan etik liderlik, örgütsel sinizm ve iş doyumu arasındaki ilişkilerin ortaya konması ve örgütsel sinizmin, algılanan etik liderlik düzeyi ile iş doyumu arasındaki ilişkide aracılık rolünün tespit edilmesidir. Nicel araştırma yaklaşımlarından kesitsel tarama yöntemi kullanılmış, Türkiye’nin İzmir ilinde bulunan çeşitli okul ve kademelerde görev yapan öğretmen ve okul yöneticilerinden 1365 katılımcıdan veri toplanmıştır. Çalışmanın en dikkat çekici bulgusu algılanan etik liderliğin iş doyumu üzerindeki anlamlı etkisini yitirmediğini, örgütsel sinizmin ise iş doyumu üzerindeki etkisinin devam ettiği saptanmış olmasıdır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEtik Liderlik, Örgütsel Sinizm ve İş Doyumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Öğretmenler Üzerine bir AraştırmaArticleN/AN/A584306830821212254