Marşap, Akın2024-10-062024-10-06200301300-249X[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-534]https://hdl.handle.net/20.500.14411/9596Bu makalede, global değişimlerin ulusal eğitime olan etkileri, geniş bir bakış açısıyla ele alınarak değerlendirilip, gelişim ye değişimlere liderlik yapacak yeni anlayışlar önerilmeye çalışılmaktadır. Çağdaş eğitim sistemlerini öğrendikçe, yeni gelişimlere uyum süreci daha da hızlanabilir. Bilmek, bulmak, keşfetmek üzerine kurulan modern eğitim yapıları, günümüzde sosyal ve entelllektüel gelişimleri de kapsamaktadır. Global eğitim, bilgi toplumu gereksinimlerini karşılayabilecek bir anlayışla değerlendirilmelidir. Eğitim sistemimizde anlama, düşünme ve uygulamayı içeren öğretime önem verilmelidir. Bağımsız, yenilikçi, yaratıcı düşünebilen ve üretebilen kişiliklerin yetiştirilmesi esastır. Aktif öğrenim metotları ile, öğrenci merkezli yaklaşımlar, soru sorma ve bilimsel tartışmaya yönelmek eğitimde yeni bakış açılarını kolaylıkla kazandırabilir. İlgi, merak ve öğrenim isteği öğrenimin odak noktasını oluşturmaktadır. Bu çalışmada öğrenilenlerin gerçek yaşama aktarılarak değerlendirilmişi, global eğitim liderliği ve geleceğin sürekli öğrenen çağdaş eğitim sistemlerinin tasarlanması ortaya konmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGlobal Değişimlerin Ulusal Eğitim Sistemine Etkileri: \"Global Eğitim Liderliği ve Geleceğin Çağdaş Eğitim Sistemlerini Tasarlamak\"Review282984147