Cegindir, Nese YasarSürmeli, Sena2025-05-052025-05-0520222146-76922146-905910.20488/sanattasarim.1221685https://doi.org/10.20488/sanattasarim.1221685https://hdl.handle.net/20.500.14411/10571Bu çalışmanın tasarım senaryosu Trompe l’oeil (yanılsama) tekniği ile “çalışan kadınlara yönelik nasıl daha farklı, sıra dışı ve orijinal gömlekler üretebiliriz?” sorusuna yanıt aramak üzerine kurulmuştur. Kullanıcı odaklı tasarım araştırması yönteminin kullanıldığı araştırmanın örneklemi klavye üstü çalışan kadınlardır. Çalışma kapsamında yaratıcı kalıp uygulamaları ile üç adet kadın gömleği üretilmiştir. Giysi üretiminde bilinen klasik teknikler, Trompe l’oeil tekniğiyle yeniden kurgulanmıştır. Bulgular, bu üç gömlek için yürütülen süreç ve prototip değerlendirilmesi olarak iki açıdan ele alınmıştır. Gömleklerin tasarım değerinin oluşturulmasında Osborn’un kontrol listesinden yararlanılmıştır. Ürünlerin pazarlanabilirliğine ilişkin değerlendirmeler için Google Formlar üzerinden oylama türünden ölçme yapılmıştır. Yapılan oylama sonucunda birinci prototip hedef kitleye daha uygun bulunmuştur. Alınan bireysel yorumlardan hareketle özgünlüğün, hedef kitlenin pozisyonu ve ihtiyaçları devreye girdiğinde değişkenlik gösterdiği izlenmiştir. Yaratıcı ürün tasarımında kullanıcı profilinin önemi anlaşılmıştır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessMalzeme BilimleriTekstilGörüntüleme Bilimi Ve Fotoğraf Teknolojisiİmalat MühendisliğiSanatTrompe L’oeil İle Klavye Üzeri Giyim İçin Yaratıcı Kalıp DenemeleriArticleN/AN/A122365378