Gökoğlu, MustafaKırkbeşoğlu, ErdemTuzlukaya, ŞuleBusiness2024-10-062024-10-06201501309-0712[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-319]https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/195222/kurumsallasma-surecinde-retorik-stratejilerinin-rolu-turkiyede-sigortacilik-sektorunun-kurumsallasmasi-uzerine-niteliksel-bir-analizhttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9808Bu çalışmanın amacı, retorik stratejilerinin kurumsallaşma sürecindeki rolünü ve etkinliğini sınamaktır. Retorik stratejileri belirli sosyal olguların toplum içerisinde kurumsallaşması açısından bir süreklilik sergilemekte ve Pathos, Logos ve Ethos şeklinde sınıflandırılmaktadır (Aristotle, 1991). Bu açıdan bakıldığında toplumun önemli kesimlerini temsil eden kurumsal aktörler kullandıkları söylem yoluyla etkili metinler üretmekte ve savundukları sosyal olgulara dair düşüncelerin yayılımını sağlamaktadırlar. Çalışmada kurumsallaşmanın hangi retoriksel stratejiler eşliğinde gerçekleştiğini sınamak adına sigorta endüstrisi araştırma kapsamına alınmıştır. Farklı bağlamlarda farklı retoriklerin daha baskın olabileceği düşüncesine uygun olarak, çalışma sonucu ortaya konan bulgular, Türkiye'de sigortacılık sektöründeki kurumsallaşma sürecinin Pathos, Ethos ve Logos stratejileri şeklinde ardışık bir sıralamayı izlediğine işaret etmiştirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeİktisatKurumsallaşma Sürecinde Retorik Stratejilerinin Rolü: Türkiye'de Sigortacılık Sektörünün Kurumsallaşması Üzerine Niteliksel Bir AnalizArticleN/AN/A73261282195222