Şahin, Savaş ZaferGözcü, Ali CanDepartment of Public Administration and Political Science2024-07-082024-07-082015https://hdl.handle.net/20.500.14411/5960Bu tez, eğitimde yenilikçi yaklaşımların, Türk Yükseköğretim Sistemi'ne girmesini, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (SBKY) ile Kamu Yönetimi (KY) bölümleri özelinde incelemektedir. Yenilikçilik, yenilikçi eğitim uygulamaları, küreselleşme, sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş süreci vb. etkenlerin; Türk yükseköğretim yapısı, gelişme düzeyi, toplumsal refah ve özelde SBKY /KY bölümlerinin etkinliği ve verimliliği için önemli olduğu görülmektedir. Üniversitelerin dönüşümü, üçüncü kuşak üniversitelerin yeni misyonları, yükseköğretim sisteminin değişmesine ve uluslararası rekabet ortamında yükseköğretim kurumlarının çeşitli yenilikçi süreçlere gitmesine neden olmuştur. Bu araştırmada SBKY/KY bölümü evreninde 101 bölüm tespit edilmiş, bölümlerin akademik personel, öğrenci sayıları, yıllara göre karşılaştırılmıştır. Bölümlerin web siteleri incelenerek, müfredatları, vizyon-misyon ifadeleri ve genel bilgilerinin yer aldığı veri setleri hazırlanmıştır. Bu veri setleri yenilikçiliğin varlığını tespit etmede araç olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, yenilikçi eğitim uygulamalarına sahip olan SBKY/KY bölümünün, oldukça az sayıda olduğunu ortaya koymuştur. Yenilikçilik düzeylerinin ağırlıklı olarak bölümlerin kendi iç dinamiklerinden kaynaklı olduğu görülmüştür. Bu anlamda yenilikçilik türlerinin birçoğunu barındıran, istisnai bir yenilikçilik örneğine Atılım Üniversitesinde karşılaşılmıştır. Yenilikçiliğin, bölümlerin yapılarına ve müfredatlarına ilişkin olarak, politika koyucular tarafından belirlenen bazı düzenleme zorunluluklarının, YÖK yaptırımlarının ve uluslararası süreçlerden (Bologna vb.) kaynaklandığı ve yenilikçiliğin varlığının ağırlıklı olarak yeni kurulan üniversitelerde ortaya çıktığı tespit edilmiştir.In this thesis, the introduction of innovative approaches in education to Turkish Higher Education System is analysed in the departments of Political Science and Public Administration (PSPA) and Public Administration (PA). It is obvious that factors like innovativeness, innovative educational applications, globalization, transition from industrial to informational society are all important for the structure of Turkish Higher Education, development level, social welfare, and of course the effectiveness and efficiency on the departments of PSPA/ PA. Transformation of universities and new missions of third generation universities caused higher education system to change and because of competition they also led higher education institutions into various innovative processes. In this research 101 PSAP/ PA departments are taken into consideration as sampling; the numbers of academic staff and students in these departments are compared by years. Data sets including curriculum, vision/ mission statements and general information on these programs are prepared by analyzing related web sites. These data sets are used as a means of identifying the existence of innovativeness. According to the results of this research, few numbers of the programs in the departments of PSPA/ PA have innovative education applications. It is seen that the levels of innovativeness are originating from mostly departments' own internal dynamics. It is found that there exists an exceptional example of innovativeness consisting of many types at Atılım University. It is also found that innovativeness results from compulsory arrangements, about departments' structure and curriculum, determined by policymakers, from sanctions of higher education institution and international processes (Bologna, etc.); innovativeness appears first mostly at the young universities.trEğitim ve ÖğretimKamu YönetimiEğitimEğitim faaliyetleriEducation and TrainingEğitim programlarıPublic AdministrationKamu yönetimiEducationEducation activitiesSiyaset bilimiEducation programsPublic administrationYenilikçiPolitical scienceYükseköğretimInnovativeHigher educationÜniversitelerUniversitiesTürkiye'deki siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümlerinin yenilikçilik açısından değerlendirilmesiAn evaluation of the departments of political science and public administration in Turkey in the light of innovativenessMaster Thesis3961020272