Turan, ZeynepReisoğlu, İlknurÖzçelik, ErolGöktaş, YükselComputer Engineering2024-10-062024-10-06201571300-8811[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-340]https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/166224/ogretmenlerin-cevrimici-bilgi-arama-stratejilerinin-farkli-degiskenler-acisindan-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9812Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin çevrimiçi bilgi arama stratejilerini cinsiyet, günlük internet kullanımı ve bilgi arama deneyimi açılarından incelemektir. Çalışmada, veriler 42 öğretmenden demografik bilgi anketi ve sesli düşünme rehberiyle toplanmıştır. Nitel olarak elde edilen veriler alanyazındaki bilgi arama stratejilerine göre sayısallaştırılmıştır. Elde edilen verilere Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testleri uygulanmıştır. Analizler sonucunda öğretmenlerin bilgi arama stratejilerinin cinsiyet ve günlük internet kullanım düzeyi açılarından anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Çevrimiçi bilgi arama deneyimi açısından deneyimli ve deneyimsiz öğretmenlerin amaçlı düşünme bilgi arama stratejisi açısından anlamlı farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıBilgiBelge YönetimiÖğretmenlerin çevrimiçi bilgi arama stratejilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesiArticleN/AN/A231116166224