Şahin, Neriman Gonca GüzelÜnver, GülçinTourism Management2024-10-062024-10-062015772147-8775[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-322]https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/191795/destinasyon-pazarlama-araci-olarak-gastronomi-turizmi-istanbulun-gastronomi-turizmi-potansiyeli-uzerine-bir-arastirmahttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9829Gastronomi turizmi, dünyada hızla büyümekte olan kültür turizmi pazarının önemli bir alanıdır ayrıca ekonomik kalkınmanın da en güçlü araçlarından biridir. Son yıllarda yapılan pek çok araştırmada seyahat edilen destinasyona ait mutfak kültürünün seyahat deneyiminin önemli bir bölümünü oluşturduğu üzerindedurulmuştur. Bu çalışmanın temel amacı; destinasyonların pazarlanmasında gastronominin etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma İstanbul ilinde faaliyet gösteren 93 adet A grubu seyahat acentesi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, Türkiyenin ve İstanbulun pazarlanmasında, marka değeri ve imaj oluşturmada gastronominin rolü üzerine nicel bir araştırma yapılmıştır. Bulgular ilgili literatür eşliğinde incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda; gastronominin, İstanbulun pazarlanmasında güçlü bir imaj ve marka değerinin olduğu anlaşılmıştır. İstanbulun Osmanlı Saray Mutfağı ve Türk Mutfağı ile pazarlanabileceği, gastronomi turizmine katılanların gelir seviyesinin yüksek olduğu, 35- 55 yaş ve 55 yaş üzerindeki turistler tarafından tercih edildiği saptanmıştır. Gastronomi turizminin diğer turizm çeşitleri ile entegre edilebileceği ve bölgesel kalkınmada önemli bir rol oynadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmDestinasyon Pazarlama Aracı Olarak Gastronomi Turizmi : İstanbul'un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir AraştırmaArticleN/AN/A326373191795