Küçükergin, Kemal GürkanMalekı, SamınTourism Management2024-10-062024-10-062023https://hdl.handle.net/20.500.14411/10157Bu tezin amacı, COVID-19 pandemisi bağlamında Türk şirketlerinde uzaktan çalışmayı etkileyen faktörleri belirlemek ve önceliklendirmektir. Etkili faktörlerin belirlenmesi, literatür taraması ve araştırmanın teorik modelini oluşturmak için bulanık Delphi yönteminin uygulanması yoluyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular, Türkiye'de özel firmalarda uzaktan çalışan 86 kişiden elde edilen bilgilerle analitik hiyerarşi süreci (AHP) yöntemi kullanılarak önceliklendirilmiştir. Sonuçlar, eğitim boyutunda eğitim kursları düzenleme, portal üzerinden eğitim ve personel uzmanlığını araştırmanın önemli olduğunu göstermiştir. Bireysel boyutta önemli faktörler arasında iş ahlakı, sorumluluk ve dürüstlük yer alırken, teknoloji bilgi ve iletişim altyapısı boyutunda yazılım altyapısı, bilgi altyapısı ve donanım altyapısının önemli olduğu görülmüştür. Son olarak, kültürel boyutun önemli faktörleri arasında insanlar arasında katılım kültürü geliştirmek, firma kültürü, çalışanları kabul etmeye hazır olmak ve yöneticilerin işleri başkalarına devretmeye hazır olmaları yer almaktadır.The purpose of this thesis is to identify and prioritize factors affecting remote work in Turkish companies in the context of the COVID-19 pandemic. The identification of the effective factors was undertaken through a literature review and application of the fuzzy Delphi method to establish the theoretical model of the research. Findings were prioritized using the analytic hierarchy process (AHP) method with information obtained from 86 individuals who teleworked for private firms in Türkiye. The results showed that, in the dimension of training, holding training courses, training on portals, and investigating staff specialization are important. In the individual dimension, important factors include work conscience, responsibility, and honesty, while in the dimension of technology information and communication infrastructure, software infrastructure, information infrastructure, and hardware infrastructure are of importance. Finally, the important factors of the cultural dimension include developing a culture of participation between people, firm culture, readiness to accept employees, and readiness of managers to delegate affairs to others.enİşletmeBusiness AdministrationCOVID-19 pandemisi sırasında uzaktan çalışmayı etkileyen faktörleri belirleme ve önceliklendirmeIdentify and prioritizing the factors affecting teleworking during the COVID-19 pandemicMaster Thesis88023066https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-5tOr-4SrkmeKZ8E8XkB1ttuM_BFtPHpT8ezmwaD0kn6