Öner, Altın Aslı ŞimşekŞimşek, A. AslıLaw2024-09-102024-09-10202101300-988510.30915/abd.931372https://doi.org/10.30915/abd.931372https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/431997/stratejik-davalama-ve-insan-haklari-savunuculugu-icin-bir-model-olarak-hukuk-klinigi-egitimihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7554Bu çalışmada hukuk fakültelerinde stratejik davalamanın teşvik edilmesi içinhukuk kliniği eğitimi aracılığıyla yeni bir model tasarlanmasına odaklandım.Ana amacım, hukuk öğrencileri için sosyal adalet ve hak temelli bir hukukiaktivizmi ve hak savunuculuğunu anaakımlaştırmayı gerçekleştirmektir. Aynızamanda hukuk eğitiminin hala nasıl ve neden eşitsizliğe ve ayrımcılığa karşısürdürülebilir stratejiler ve öğrenme ortamı oluşturmadığını inceledim. Bututumla mücadele için “Temel Hak Savunuculuğu Hukuk Kliniği” başlıklıbir hukuk kliniği modeli tasarladım. Bu klinikte öğrenciler, uzmanlar veavukatlarla birlikte özellikle dezavantajlı gruplardan “çocuklar”la ilgili insanhakları ihlalleri üzerinde çalıştılar. Daha sonra, çocukların adalete erişiminigüçlendiren hukuki stratejilere odaklanarak seçili vakalarla ilgili hukukimekanizmaları ve taktikleri nasıl kullanacakları konusunda bir süreç haritasıgeliştirdiler.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSTRATEJİK DAVALAMA VE İNSAN HAKLARI SAVUNUCULUĞU İÇİN BİR MODEL OLARAK HUKUK KLİNİĞİ EĞİTİMİArticleN/AN/A791111141431997