Çağıltay, NergizShuaıb, A. Brainiİşgör, Belgin S.Tirkeş, SehaChemical EngineeringSoftware Engineering2024-07-082024-07-082015https://hdl.handle.net/20.500.14411/6493ÖZ: Tabanlı eğitim giderek daha popüler olmakta ve birçok eğitim alternatifi sunmaktadır. Ancak, yüz yüze iletişim eksikliği nedeniyle Wen-tabanli eğitimde etkileşim ve motivasyonun sunulması kritik bir unsur olmaktadır. Bu çalışma Web tabanlı eğitim sistemlerinin geliştirilmesi konusunda dikkat edilmesi gereken bazı kriterleri sunmaktadır ve bu kriterleri kimya dersleri için hazırlanmış olan bir siteyi etkileşim ve motivasyon açısından inceleyerek değerlendirmektedir. Bu kriterler kapsamlı ve tarafsız olarak herhangi bir web-tabanlı eğitim sisteminin değerlendirilebilmesi amacıyla geliştirilmiştir. Bu kriterlere temel olması amacıyla, web-tabanlı eğitim sitesinin birinci sınıf mühendislik öğrencileri tarafından kullanılması sağlanmıştır. Bu kriterlere yönelik olarak çalışmanın sonuçları bu araştırmada sunulmaktadır.Web-Based Instruction (WBI) has become popular and provides several educational alternatives. But due to lack of face-to-face communication, it is crucial that WBI provide interactivity and motivation for students. This paper introduces Criteria for Developing Web-Based Instruction that evaluates interactivity and motivation for a WBI chemistry course. The Criteria are comprehensive and objective so that it can be used to evaluate any WBI course. Based on the Criteria, the paper selects a WBI site and implements it to first year students. The result according to the criteria mentioned in the paper.encomputer engineeringCRITERIA FOR DEVELOPING WEB-BASED INSTRUCTIONArticle