Demirutku, KürşadTekinay, SenaDepartment of Psychology2024-10-062024-10-06201641300-53402536-4758[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-286]https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/206949/beseri-degerler-ile-devamsizlik-tutumlari-ve-gerekceleri-arasindaki-iliskilerhttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9844Bu çalışma, beşeri değerler ile devamsızlık tutumları ve devamsızlık gerekçeleri arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapılmıştır. Ankara'da bulunan bir vakıf üniversitesinde çeşitli bölümlerde öğrenim gören 180 öğrenci ile bir korelasyon çalışması yürütülmüştür. Katılımcıların değer yönelimleri Potre Değerler Anketi (Schwartz ve diğerleri, 2012) kullanılarak, devamsızlık tutumları ise semantik farklılıklar ölçeği ile ölçülmüştür. Ayrıca öğrenciler, ilgili alanyazından hareketle bu çalışmada kullanılmak üzere geliştirilen ölçekler üzerinde, çeşitli gerekçelerle dersi olduğu halde okula gitmeme ve okula gittiği halde derse girmeme sıklığını rapor etmişlerdir. Korelasyon analizleri hazcılık ve uyarılma değerlerine verilen önemin devamsızlık tutumları ve gerekçeleriyle olumlu, özyönelim ve uyma değerlerine verilen önemin ise olumsuz ilişkiye girdiğini göstermiştir. Devamsızlık ile ilişkili tutum ve gerekçelerin çeşitli değerleri ifade etme işlevine sahip olabileceği önerilmiştir. Sonuçlar, araştırmanın ölçüm ve örneklem özellikleri ile ilişkili kısıtlılıkları hesaba katılarak tartışılmış ve bunlara ilişkin gelecek çalışma önerileri sunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıBeşeri Değerler ile Devamsızlık Tutumları ve Gerekçeleri Arasındaki İlişkilerArticleN/AQ4313505519206949