Eryılmaz, MeltemEryılmaz, MeltemComputer Engineering2024-09-102024-09-10201901305-202010.23891/efdyyu.2019.139https://doi.org/10.23891/efdyyu.2019.139https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/328954/sanal-ogrenme-ortamlarindaki-ogrenci-davranislarinin-kumeleme-yontemi-ile-analiz-edilmesihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7423Öğrenme sürecini yönetmek ve öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu olmalarını sağlamak amacına yönelik uygun araçlar sunan sanal öğrenme ortamları, bu özellikleri ile eğitimci ve öğrencilere geniş imkanlar sağlamaktadır. Tüm bu imkânlara rağmen aynı öğretim kurumu içerisinde sanal öğrenme ortamlarının yeterince etkili kullanılmadığı görülmektedir. Bu deneysel araştırmada sanal öğrenme ortamı olarak Moodle kullanılan bir üniversitede, kullanıcıların ortamı kullanma bilgileri veri madenciliği tekniklerinden kümeleme algoritmaları ile analiz edilerek, ortamda kullanılması tercih edilmeyen ya da daha az tercih edilen bileşenler tespit edilmiştir. Araştırmaya Ankara Atılım Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakültesi’nde Bilgisayara ve Bilgi Sistemlerine Giriş dersini alan 131 öğrenci katılmıştır. Uygulama sürecinde tüm öğrenciler dersi haftada bir kez yüz yüze geri kalanını Moodle sanal öğrenme ortamında olmak üzere harmanlanmış öğrenme yaklaşımı ile almışlardır. Verilerin analizinde kümeleme algoritmalarından k-ortalamalar analizi kullanılmıştır. Kümeleme analizi ile öğrencilerin sanal öğrenme ortamına yönelik memnuniyetleri, bilgisayar kaygıları ve yıl sonu akademik başarılarına göre nasıl bir dağılım gösterdikleri belirlenmiştir. Ayrıca bu dağılıma göre sanal öğrenme ortamındaki aktivite kullanımları arasında farklılık olup olmadığı değerlendirilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıBilgisayar BilimleriBilgi SistemleriSanal Öğrenme Ortamlarındaki Öğrenci Davranışlarının Kümeleme Yöntemi İle Analiz EdilmesiArticle161725743328954