İşlek, Sinemİşlek, SinemTuran, FigenChild Development2024-09-102024-09-10202302630-630110.24315/tred.1012196https://doi.org/10.24315/tred.1012196https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1191470/erken-okuryazarlik-mudahalesinde-yaziyi-referans-gosterme-stratejisinin-kullanimihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7615Erken okuryazarlık becerileri formal okuma-yazma öğretiminden önce edinilen bilgi, tutum ve becerileri kapsamaktadır. Yazı farkındalığı da erken okuryazarlık becerilerinden birisidir. Erken okuryazarlık becerilerinin sonraki akademik beceriler üzerine etkisi yapılan birçok araştırma tarafından kanıtlanmıştır. Gelişimsel gecikme ve düşük sosyoekonomik durum gibi çeşitli nedenlerle erken okuryazarlık becerilerinde yetersizlik yaşayan çocuklara erken dönemde müdahale edilmesi ve erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesi sonraki okul başarısı için önem arz etmektedir. Yazıyı referans gösterme stratejisi de çocukların erken okuryazarlık becerilerini desteklemek için erken müdahale olarak kullanılan tekniklerden birisidir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessERKEN OKURYAZARLIK MÜDAHALESİNDE YAZIYI REFERANS GÖSTERME STRATEJİSİNİN KULLANIMIArticleN/AN/A1311281401191470