Gültekin, Azade LerzanGültekin, Azade LerzanKıyak, MuradiyeDepartment of English Language and Literature2024-07-072024-07-072014https://hdl.handle.net/20.500.14411/4373Bu tez, George Orwell'ın Bin Dokuz Yüz Seksen Dört ve Kazuo Ishiguro'nun Beni Asla Bırakma adlı eserlerini distopik kavramlar açısından incelemeyi amaçlamıştır. Her iki romanın distopya kavramları benzeyiş acilari bakımından incelenmiştir. Bu tez dört bölümden oluşmaktadır; bir giriş, iki gelişme ve bir sonuç. Tezin giriş bölümünde, distopya teriminin doğuşunu bulmak amacıyla öncellikle ütopya teriminin tanımı ve ütopya ile distopya kavramlarının ilişkisi incelenmiştir. Bu tezde, ilk gelişme bölümünde, George Orwell'ın eserinde yarattığı totaliter rejimle, karmakarışık ortamla ve hapis gibi bir hayatla, nasıl bir distopik roman sergilediği vurgulanıyor. Bu tezin ikinci bölümünde, klonların ve normal insanların bulundukları vahim durumdan dolayı Kazuo Ishiguro'nun eseri distopik açıdan incelenmiştir. Aynı bölümde, George Orwell'ın Bin Dokuz Yüz Seksen Dört ve Kazuo Ishiguro'nun Beni Asla Bırakma adlı eserleri incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Tezin sonuç bölümünde, Beni Asla Bırakma adlı romanın gösterdiği umutsuzlukla, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört adlı romana oranla daha kötümser bit tablo çizdiği belirlenmiştir. Key Words: Orwell, Ishiguro, Ütopya, Distopya, Güç, DirenişThis thesis aims to explore the dystopian concepts in George Orwell's Nineteen Eighty-Four and Kazuo Ishiguro's Never Let Me Go. The two novels are scrutinized with regard to their similarities on the concept of dystopia. This thesis consists of four chapters; an introduction, two main chapters and a conclusion. In the introduction, the term utopia and its relation to dystopia is explained in order to find out the roots of the term dystopia. In this thesis, the first main chapter argued that George Orwell's Nineteen Eighty-Four is a perfect panorama of a dystopian world with its totalitarian regime, chaotic atmosphere, and prison-like life that people live in. The second chapter, Kazuo Ishiguro's influential work is analyzed as a work of dystopia because of the desperate situation that both clones and real human beings are in. In the same chapter, Orwell's Nineteen Eighty-Four and Ishiguro's Never Let Me Go are analyzed and compared as works of dystopian fiction, and themes of power and resistance are analyzed. In the conclusion chapter of this thesis, it is determined that the ending of the novel Never Let Me Go is more pessimistic than Nineteen Eighty-Four as it leaves almost no hope for future. Key Words: Orwell, Ishiguro, Utopia, Dystopia, Power, Resistanceenİngiliz Dili ve EdebiyatıDirenişDistopyaGüçEnglish Linguistics and LiteratureIshiguro, KazuoResistanceDystopiaOrwell, GeorgePowerIshiguro, KazuoRomanOrwell, GeorgeÜtopyaNovelUtopiaİngiliz romanıBritish novelDistopya kavramları olarak güç ve direniş: George Orwell'in Bin Dokuz Yüz Seksen Dört ve Kazuo İshiguro'nun Beni Asla Bırakma adlı eserlerinin bir i̇ncelemesiPower and resistance as dystopian concepts: An analysis of George Orwell's Nineteen Eighty-Four and Kazuo Ishiguro's Never Let Me GoMaster Thesis3813830112