Tan, AyhanYalçın, CanTan, AyhanYalçın, CanLawLawLawLawDepartment of Business2024-07-082024-07-082005https://hdl.handle.net/20.500.14411/5881ÖZET Günümüzde internet tüm dünyada ve Türkiye'de sadece bir bilgi bankası değil, aynı zamanda bir iletişim aracı, reklam ve üretim ortamı.son yıllarda ise yeni bir ticaret aracı olarak kendini kabul ettirmektedir.Özellikle internet ortamında gelişen elektronik ticaret,tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de gündeme oturmuş, ancak çok yeni bir konu olması nedeniyle toplum ve işletmeler tarafından tam olarak algılanamamış ve anlaşılamamıştır. Dünyada, özellikle A.B.D. 'de başlangıçta hükümet internetin finansmanını sağlamış, ancak esas büyüme ve gelişme özel sektörün çabalarıyla gerçekleşmiştir. Elektronik ticaretin geliştirilmesi için tüm dünyada benimsenen temel ilke, bu alana özel sektörün öncülük etmesi ve kamu kesiminin bu sürece gerekli desteği vermesidir. Bilgi paylaşımında ve üretiminde büyük imkanlar sunan internetin, tüm dünyada yaygın olarak kullanılmaya başlanması ile internet üzerinden ticaret yaygınlaşmış ve 'Elektronik Ticaret' terimi daha fazla duyulmaya başlamıştır. Elektronik ticaret.özellikle KOBİ'ler için hayatta kalma, dış ticaretten pay alma ve rekabet edebilme konularında önemlidir. Esnek yapılarından dolayı müşteri beklentilerine hızlı adapte olabilecek KOBİ'lerin, büyük firmalara oranla E-Ticaret'te avantajlı konumda bulundukları düşünülmektedir. Dinamik yapıları olan KOBİ'lerin büyük firmalar karşısındaki en büyük dezavantajı olan uzak coğrafyalardaki pazar ve müşteriye erişememe sorunuda, Internet ile ortadan kalkmaktadır. KOBİ'ler, Türkiye gibi gelişmekte olan ülkeler için ticaretin belkemiğidir. KOBİ'lerin önemi, Bilgi Teknolojilerinin ve internet'in yaygınlaşması ve gelişmesi ile artmıştır. Aşağıda sıralanan etmenler KOBİ'leri hayati olarak etkilemektedir: ? Küreselleşme ? Ar-Ge faaliyetlerinin artması iv? Yeniliklerin ve Bilgi Teknolojilerinin öneminin artması ? Piyasa faaliyetlerindeki esneklik ? Kalite öneminin artması ? Müşteriye hizmette rekabetin artması ? Çevre şartları ndaki değişim ? iş yaşamı ve yerindeki değişimler ? Yönetim ve etiklerdeki değişiklikler KOBİ'ler bu etmenlere gerekli uyumu sağlayamazlarsa, bunlar firmalar için bir tehdit unsuru haline gelmektedir. Internet ve e-ticaret bu dinamiklerin KOBİ'lerde uygulanmasında ve uyumunda önem kazanmaktadır. Avrupa Birliği'ne girmenin eşiğinde olduğumuz şu günlerde ülkemizdeki KOBİ'lerin elektronik ticaret alanında dünyadaki gelişmeleri çok yakından takip etmeleri gerekmektedir. Bu araştırma.Ankara OSTİM Organize Sanayi Bölgesi'ndeki KOBİ'lerin internet teknolojileri ve elektronik ticarete geçiş potansiyelinin ne ölçüde olduğunu tespit etmek amacıyla yapılmıştır.SUMMARY Today.internet is not only a database connecting the world and Turkey.but also a communications tool.an advertising and production environment and lately.a new way of commerce. Electronic commerce materialising through internet is on the agenda of every country as well as Turkey but is not completely perceived and realised as it is a brand new phenomenon. At the beginning, governments have financed the internet particularly in the U.S.A. whereas the main development results from the efforts of the private sector enterprises.The term 'e-commerce' has become heard of when the internet-which provides many opportunities in information sharing and development-has become widely spread all over the world. E-commerce is vital for small and medium sized enterprises (SME) in rivalry.getting their share of foreign trade and survival.They can easily adapt to consumer expectations with their versatile structure and they seem to be more profitable than bigger companies in e-commerce.The biggest disadvantage of SME's against bigger ones is their inability to reach further geographical regions and consumers and this may be overcome with the internet. SME's are the backbone of trading for countries that are stil in the process of developing, like Turkey.They are becoming more and more important with the evolution and spreading of Information Technologies and internet.The factors below are vital for SME's: ? Globalisation ? Increasing research and development (R&D) activities ? Increasing value of Information Technologies ? Versatility in marketing ? Increasing quality expectations VI? Rivalry in customer service ? Changes in environmental factors ? Changes in business life ? Changes in management methodology and ethics. If SME's cannot adapt to these factors.they may become severe threats. Internet and e-commerce gains more importance in applying these dynamics to SME's.On the verge of joining the European Community.SME's have to follow each and every development in e-commerce. This research aims to determine the e-commerce status and potential of SME's in Ankara Ostim Organized Industrial Zone. VlltrİşletmeBusiness AdministrationTürkiye'de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Elektronik Ticarete Bakışı: Ostim Organize Sanayi Bölgesi Açısından Bir DeğerlendirmeMaster Thesis1630520117