Metin Orta, İremUçar, Yağmur BaşakGüney, SemraOrta, İrem MetinCamgöz, Selin MetinDepartment of Psychology2024-07-052024-07-05202202147-57922687-234X10.15659/jeim.11.2.002https://doi.org/10.15659/jeim.11.2.002https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1173186/z-kusaginin-girisimcilik-egilimlerinde-duygusal-zeka-ve-yaraticiligin-roluhttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4233Amaç: Bu araştırmada, Z kuşağının duygusal zekâ düzeyleri ve yaratıcılıklarının girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışmanın verileri toplam 348 üniversite öğrencisi ve yeni mezun olmuş bireylerden anket yöntemi ile toplanmıştır. Bulgular: Yapılan aracılık analizi, Z kuşağı bireylerde duygusal zekânın girişimcilik eğilimleri üzerinde dolaylı etkisi olduğunu ve bu etkinin yaratıcılık üzerinden şekillendiğini ortaya çıkarmıştır. Şöyle ki, bireylerin duygusal zekâlarının yaratıcılığı artırdığı ve artan yaratıcılık seviyelerinin de girişimcilik eğilimlerini pozitif yönde yordadığı tespit edilmiştir. Sonuç ve Öneriler: Bu çalışma, Z kuşağının girişimcilik eğilimlerini etkileyen unsurlar ve altında yatan mekanizmaların ortaya çıkarılması hususunda, duygusal zekâ ve yaratıcılığın önemini ortaya koymuştur. Geleceğin iş dünyasını şekillendirmede, kariyer danışmanları, politika yapıcıları ve eğitimcilerin yaratıcılığı besleyici faaliyetler gerçekleştirmeleri konusunda önemli çıkarımlar elde edilebilir. Özgün Değer: Bu çalışma, duygusal zekâ, yaratıcılık ve girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkileri Z kuşağı bireyleri arasında inceleyen özgün bir çalışmadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessZ Kuşağının Girişimcilik Eğilimlerinde Duygusal Zekâ ve Yaratıcılığın RolüArticleN/AN/A1121291173186