Çil, BurhanYavaş, EnginDepartment of Business2024-07-072024-07-072014https://hdl.handle.net/20.500.14411/4560Günümüzde işletmeler yapıları gereği iç ve dış değişkenlerden etkilenmekte-dir. Bu değişkenlerin ortaya çıkardığı etki işletme üzerinde birçok olumsuz değişiklik yaratabilir. İşletme yöneticileri oluşan olumsuz değişimleri önceden sezip müdahale edemezse, bu durum işletmenin işleyişini tehdit eden bir kriz durum haline gelebilir. İşletme birçok birimi içinde barındıran bir yapıdır. Her birimin farklı işlevleri olmasına rağmen işletme yararı için bir bütün içerisinde faaliyetlerini sürdürürler. İşletmede üretim faktörlerinden olan emek gücünden sorumlu birim insan kaynakları birimidir. Kriz dönemlerinde işletmenin birimleri bu krizden kurtulmak veya hasarı en aza indirmek için politikalar geliştirirler. Özellikle insan kaynakları biriminin bu noktadaki işlevi işletme için hayati nitelik taşımaktadır. Bu çalışma, işletmelerin insan kaynaklarından sorumlu personeline, krizlere karşı hazırlıklı olabilmeleri ve olası bir kriz anında uygulayabilecekleri politikaları gösteren teorik çerçeveden ve konuyla ilgi bir uygulamadan oluşmaktadır. Bu kap-samda teorik kısım kriz kavramı, kriz yönetimi kavramı, insan kaynakları kavramı ve kriz dönemlerinde uygulanan insan kaynakları politikaları kavramlarından oluşurken, uygulama kısmı ise Ankara Ostim organize sanayi bölgesinde faaliyet gösteren ta-mamı Türk sermayeli, üretim işletmeleri arasında yapılan bir uygulamadan oluşmak-tadır. Anahtar Sözcükler 1. Kriz 2. Kriz Yönetimi 3. İnsan Kaynakları 4. İnsan Kaynakları PolitikalarıOrganizations are affected by interior and exterior variables nowadays. The effect that arises from these variables can create many adverse changes. İf business managers can not predict these adverse changes and can not step in, this situation could become a crisis situation. Organization is a structure that is composed from many departments. Although every department has a different function, every department have to work in harmony for the benefit of organizations. The department of human resourses are responsible from labor force. All of the departments of organizations develop policies to get rid of crisis or to minimize the damege of crisis. Especially at this point, functions of human resourses departments are vital important. This study is created from theoric framework showed policies that can be ready for crisis and that implement for a crisis in the future and an application related to this topic. İn this context, theoretical part is created from the concept of crisis, th econsept of crisis managment, the consept of human resources and the consept of human resources policies. Application part is created from an application which is applied in Ankara. Key Words 1. Crisis 2. Crisis Managment 3. Human Resources 4. The Policies Of Human ResourcestrİşletmeEkonomik krizFinansal krizKrizBusiness AdministrationKriz yönetimiEconomic crisisÜretim işletmeleriFinancial crisisCrisisİnsan kaynaklarıCrisis managementProduction companiesİnsan kaynakları yönetimiHuman resourcesİş gücü politikalarıHuman resources managementLabour policiesİşletmelerBusinessesİşletmelerin kriz dönemlerinde uyguladıkları insan kaynakları politikalarının, işletmelerin kriz aşabilirliğine olan etkileriThe effects of human resources policies that applied by organizations in crisis timeMaster Thesis3619660115