Nakip, MahirKaplan, Engin2024-07-082024-07-082013https://hdl.handle.net/20.500.14411/6057Politik pazarlama, siyasi partilerin oy potansiyellerini arttırmak, genç seçmeleri etkilemek ve hali hazırda oy kullanan personelin diğer partilere oy vermesini engellemek maksadıyla, seçmelere sunulan siyasi parti adayları, hizmetlerini tanıtmak maksadıyla icra edilen faaliyetlerdir. Söz konusu faaliyetler icra edilirken, siyasi partiler tarafından çeşitli propaganda faaliyetleri kullanılır. Yoğunluklu olarak parti liderlerinin yapmış olduğu konuşmalar, daha önce siyasi parti tarafından hayata geçirilen faaliyetler kitle iletişim vasıtaları da kullanılarak seçmelere ulaştırılır. Siyasi partiler tarafından uygulanan politik tutundurma faaliyetleri, halkın oy verme yönündeki eğilimleri çok arttırmasa da, kararsız seçmenler ve genç seçmenler üzerinde olumlu etkilere neden olmaktadır. Orta Asya ve eğitim seviyesi düşük olan ülkelerde, genel itibariyle, siyasi parti liderinin sahip olduğu özellikler oy verme yönünde seçmenleri yoğun olarak etkilemektedir. Yapılan incelemeler neticesinde, Ankara ilinde siyasi partilerin icra etmiş oldukları faaliyetler öncelik sırasına göre; televizyon, internet, dergi, radyo aracılığı ile seçmenlere ulaştırılmıştır. Ayrıca AKP, CHP VE MHP tarafından çeşitli seçim stratejileri uygulanarak, oy kazanma çalışmaları icra edilmiştir. Bu kapsamda; oy potansiyelini arttırmak isteyen ve ellerinde bulundurdukları oy potansiyelini korumak isteyen partiler, halkın güvenini kazanmakla birlikte, söz verdikleri icraatları yerine getirmelidir. Eğitim seviyesinin günden güne arttığı ülkemizde, halkta siyasi bilinç artmakta, refah seviyesini yükseltebilecek partilere oy verme eğilimi oluşmaktadır. Sonuç olarak; eğitim durumu, yaş, meslek, kişisel gelir ve medeni durum grupları oluşturularak hazırlanacak reklam, tanıtım ve siyasi faaliyetlerin halk üzerinde daha etkili olacağı değerlendirilmiştir. Ayrıca; çeşitli sosyal gruplar tarafından, siyasi partilerin ve faaliyetlerinin takip edilmesi neticesinde, politik pazarlama faaliyetlerinin avantajları seçim sandığında görülebilecek ve etkili yöntemler kullanan partiler seçim sonuçlarını etkileyebilecek sonuçlar elde edebilecektir. Anahtar Kelimeler: 1. Politik Pazarlama 2. Seçmen 3. Oy 4. Politik Tutundurma 5. AnkaraPolitical marketing are the activities performed in order to increase vote potential of the political parties, to influence young voters, to avoid the existing voting staff from voting for another parties and in order to publicize services of the political party candidates submitted to the voters. While performing the aforementioned activities, various propaganda activities are used by the political parties. Intensively, the speeches made by the party leaders, the activities performed by the the political parties before are communicated to the voters also by using the mass media. Even if they do not increase much the tendency of people towards voting, political promotion methods applied by the political parties leads positive effects on the undecided voters and young voters. In the Central Asia and the countries with lower levels of education, generally, the qualities of the political party leaders heavily affect the voters while voting. As a result; it is assessed that the advertising, promotion and political activities prepared according to the educational levels, age, occupational, personal income and marital status group would be more effective on the public. Besides; as a result of the follow up of the political party activities by various social groups, the advantages of political marketing activities will be seen in the ballot box and the parties using effective methods will be able to obtain results that may affect the election results. Key words: 1. Political Marketing 2. Voter 3. Vote 4. Political Promotion 5. AnkaratrSiyasal BilimlerİşletmeAdalet ve Kalkınma PartisiCumhuriyet Halk PartisiSeçimler 12 Haziran 2011Political ScienceSeçimlerBusiness AdministrationAdalet ve Kalkınma PartySeçmenlerCumhuriyet Halk PartySiyasi partilerElections 12 june2011ElectionsSiyasi pazarlamaVotersPolitical partiesTutundurmaPolitical marketingTutundurma faaliyetleriPromotionPromotion activitiesTutundurma politikalarıPromotion policies2011 Genel Seçimlerinde, Adalet ve Kalkınma Partisi ve Cumhuriyet Halk Partisi tarafından uygulanan politik tutundurma yöntemlerinin Ankara ili seçmenleri üzerindeki oy etkisiİn the 2011 general elections, the vote effect of political promotion methods implemented by justice and development party and republican people's party over electorate in AnkaraMaster Thesis3363650191