Eşiyok, ElifAydemir, Ömer AliPublic Relations and Advertising2024-07-072024-07-072020https://hdl.handle.net/20.500.14411/5412Geçmişten günümüze medya, özellikle hem görsel hem işitsel ögelere sahip olan televizyon birçok araştırmaya konu olmuştur. Yayıncılık alanındaki gelişmelerle birlikte izleyici motivasyonu çalışmaları hız kazanmış ve izleyicilerin izleme motivasyonlarının ortaya konulması kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu çalışmada televizyonda yayınlanan sinema filmlerine uygulanan sansürün izleyici motivasyonu üzerindeki rolü araştırılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine mülakat tekniği ile yapılan bu çalışmada, televizyondan sansürlü film izlemiş olan 15 katılımcı ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. İzleme alışkanlığı, sansür ve izleyici ilişkisi ve izleme motivasyonu bulgularından hareketle alt temalar oluşturulmuş, sansürün izleyici motivasyonu üzerindeki rolü saptanmaya çalışılmıştır. Yapılan mülakatlarla televizyondan sansürlü film izlemenin izleyicilerin izleme motivasyonunu düşürdüğü tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler Televizyon, İzleme Motivasyonu, Sansür, Medya, Sinema, FilmMedia from the past to the present, especially television, which has both audio and visual elements, have been the subject of many studies. With the developments in the field of publishing, audience motivation studies have gained speed and it has become inevitable to reveal audience motivation. In this study, the role of censors on audience motivation has been discussed in the context of films that were previously watched from television. In this study, conducted with an in-depth interview technique from qualitative research methods, interviews have been conducted with 15 participants having watched censored films on television. Themes have been formed grounded on the findings of monitoring habit, the relationship between censorship and audience, and motivation for monitoring, and the role of censorship on audience motivation have been tried to be determined. It has been found that watching censored films on television through interviews reduces viewers motivation to watch. Keywords Television, Motivation To Watch, Censorship, Cinema, Media, FilmtrHalkla İlişkilerRadyo-Televizyonİletişim BilimleriFilmPublic RelationsMotivasyonRadio and TelevisionCommunication SciencesSansürFilmMotivationSinemaCensorshipTelevizyonCinemaTelevisionİzleyicilerAudiencesTelevizyonda yayınlanan filmlerdeki sansürün izleyicinin izleme motivasyonu üzerindeki rolüThe role of censorship applied to televised films on audience motivation: An interview sampleMaster Thesis6410390166