Yaylacı, SerpilYücel, ÖzgeHancı, İ. HamitLaw2024-10-062024-10-0620091303-6793https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/93069/uzmanlik-ogrencisi-hekimlerin-ve-aile-hekimi-adayi-ogrencilerin-mudahalelerinden-dogan-yasal-sorumlulukhttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9635Tıbbi hatalara olan dikkatin artması, hekim sorumluluğu ve olası risklerin yönetiminin daha özenle irdelenmesi ihtiyacını doğurdu.Yine de henüz tıp fakültesi öğrencilerinin, asistanların öğrenme sürecinde, uygulamalara katılımlarından doğan yasal sorumluluk hakkında yalın farkındalıktan söz edilemez.Bu yazıda sözkonusu grup için Türkiye'de geçerli yasal düzenlemeler irdelenmiş, yasal sorumluluğun öğrenciler, öğreticiler açısından ortaya konması amaçlanmıştır. Literatür ve yıllar içindeki seyir, risk yönetimi unsurları hakkında ipuçları içermektedir. Bunlar uygulanabilir, ölçülebilir, öngörülebilir parametrelerdir. Asistanların, tıp fakültesi öğrencilerinin ve süpervizörlerin bu ilişkinin yasal zeminini ve niteliğini bilmesi, olası tıbbi hata potansiyelinin yönetilmesinde anahtar rol oynayabilir. Öğrenme ve öğretme sürecinin tıbbi hata açısından yasal şemsiye altına alınma biçimi ve koşullarını ortaya koymak tarafları rahatlatacak, ilişkiyi güçlendirecek, sürecin etkin yönetilmesine zemin oluşturacaktır. Yasal sorumlulukların bilinmesi, asistanların ve hekim adaylarının eğitiminin ayrılmaz parçası olarak algılanmalıdır. Öğretme sürecinde süpervizyon basamakları, hasta güvenliğini aksatmayacak unsurları barındırmalıdır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıTıbbi EtikUzmanlık Öğrencisi Hekimlerin ve Aile Hekimi Adayı Öğrencilerin Müdahalelerinden Doğan Yasal SorumlulukReview824957930691