Çağıltay, Nergiz ErcilÇağıltay, NergizGüney, SinemSoftware Engineering2024-07-082024-07-082015https://hdl.handle.net/20.500.14411/5984Ciddi oyunlar ve simülasyonlar günümüzde eğitim, öğretim, sağlık, askeri alanların yanı sıra ticari sistemler alanlarında da çeşitli yararlar sağlamaktadır. Ancak, bu ortamlar arasındaki sınır alanyazında çok da net değildir. Bu bilgi, öğrencilerin davranışları ve beklentilerindeki farklılıklara göre daha uygun eğitim sistemleri tasarlamak için önemlidir. Bu çalışmanın temel hipotezi öğrencilerin deneyim ve bilgi seviyelerine ve bireysel farklılıklarına bağlı olarak simülasyon ya da oyuna dayalı öğretim ortamlarında davranışlarında farklılıkların olacağıdır. Oyunlaştırma yaklaşımı uygulanarak bu simülasyon ortamının başka bir versiyonu geliştirilmiştir. Daha sonra, oyunlaştırmanın eğitim programının başlangıç seviyesindekiler üzerindeki oyunlaştırmanın etkilerini daha iyi anlamak için böylesi bir deneysel çalışma yapılmıştır.Serious games and simulations today are providing several benefits for areas such as education, training, health, military as well as commercial systems. However, the borderline between these environments is not very clear in literature. This information is important for designing more appropriate instructional systems according to the variations on learners' behaviours and their expectations. Our main assumption is that, depending on their experience levels, knowledge levels and individual differences, learners may behave differently on simulation or game based educational systems. Then, as a part of neurosurgery Education Project (ECE), a simulation environment was developed in two versions by applying a gamification approach and simulation.enBilim ve TeknolojiScience and TechnologySağlık EğitimiHealth EducationCiddi oyunların ve simulasyon ortamlarının cerrahi eğitim süreçlerine olan etkisini anlamakUnderstanding the effect of serious games on surgical education with respect to simulation environmentsMaster Thesis382821062