Küçükergin, Kemal GürkanKüçükergin, Kemal GürkanHlaıchı, Alaa AlTourism Management2024-07-072024-07-072023https://hdl.handle.net/20.500.14411/4415Bu araştırma, Türk tüketicilerinin çevrimiçi satın alma niyetleri üzerinde finansal risk, kalite riski ve teslimat riskinin etkisini araştırmaktadır. Çalışmada, katılımcıların kendi yanıtlarını sağladıkları bir anket ve kolayda örnekleme yöntemini kullanarak 300 Türk tüketiciden ampirik veri toplanmıştır. Bu araştırmada finansal riskin, kalite riskinin ve teslimat riskinin çevrimiçi satın alma niyeti üzerinde bir etkisinin olduğu öne sürülmektedir. Bu risk unsurlarının satın alma eğilimi üzerinden olumsuz bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Sonuçlar, çevrimiçi alışverişle ilgili algılanan riskin değerlendirilmesi ve ele alınması için önemli bir çerçeve sunmakta ve potansiyel olarak Türk tüketicilerin katılımının artmasına ve e-ticaret alanındaki algısal noksanlıkların azalmasına katkı sağlamaktadır. Anahtar Sözcükler: Algılanan risk, çevrimiçi alışveriş, alışveriş niyeti, Türk tüketicisi, E-ticaret.This research investigates the effect of financial risk, quality risk, and delivery risk on the online purchasing intention of Turkish consumers. Using a self-administered survey and convenience sampling, empirical data was collected from 300 Turkish online customers in this study. The research proposes that financial, quality, and delivery risks have a significant effect on online shopping intention. It is discovered that those risks have a negative effect on shoppers' intentions. The results provide a significant framework for assessing and handling the perceived risk associated with online shopping, potentially resulting in heightened participation by Turkish consumers and a decrease in their perceptual shortcomings in the realm of e-commerce. Keywords: Perceived risk, shopping online, shopping intention, Turkish consumers, E-commerce.enİşletmeBusiness AdministrationAlgılanan risklerin online alışveriş niyeti üzerindeki etkisi: Ankara örneğiThe effect of perceived risks on online shopping intention: A case of AnkaraMaster Thesis8292800113