What Do Remote Laboratory Applications Promise for Engineering Students: a Case Study of Errl Project

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

The development of information technologies has brought new innovations in engineering education. One of these innovations is remote laboratories. As known, in engineering education laboratory activities play a fundamental role. When using a new teaching technology, it is important to be sure that it has required learning outcomes for the students. This study reports a remote radio communication laboratory (ERRL1 ) implementation established at the Atilim University. The aim of this case study is to improve ERRL system by identifying challenges and opportunities pertaining to the system and find out possible solutions to the problems.

Description

ÖZ: Bilgi teknolojilerinin gelişimi özellikle mühendislik eğitimine yeni yaklaşımlar getirmiş ve bunlardan biride uzaktan erişimli laboratuvarlar olmuştur. Bilindiği üzere, laboratuvar aktivitesi özellikle mühendislik eğitiminde önemli bir rol oynamaktadır. Yeni bir öğretim teknolojisini kullanılırken, bu teknolojinin öğrenci için ihtiyaç duyulan öğrenim neticelerine sahip olup olmadığından emin olmak büyük bir önem taşır. Bu çalışma, Atılım Üniversitesi tarafından gerçekleştirilmiş olan uzaktan erişimli bir radio haberleşme laboratuvarı (ERRL*) kullanılarak yapılmıştır. Bu durum çalışmasının amacı ERRL sisteminin sağladığı olanakları değerlendirmek ve bu sistemde karşılaşılan sorunları ortaya çıkararak sistemin iyileştirilmesini sağlamaktır.

Keywords

electrical & electronics engineering

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Collections

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available