23 Ekim 2011 Van, Türkiye Depremi Sırasında Gedikbulak Okul Binasının Yıkılması

No Thumbnail Available

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Civil Engineering
(2000)
The Atılım University Department of Civil Engineering was founded in 2000 as a pioneer for the Departments of Civil Engineering among the foundation schools of Ankara. It offers education in English. The Department of Civil Engineering has an academic staff qualified in all areas of the education offered. In addition to a high level of academic learning that benefits from learning opportunities through practice at its seven laboratories, the Department also offers a Cooperative Education program conducted in cooperation with renowned organizations in the construction sector. Accredited by MÜDEK (Association of Evaluation and Accreditation of Engineering Programs) (in 2018), our Department has been granted the longest period of accreditation to ever achieve through the association (six years). The accreditation is recognized by ENAEE (European Network for Accreditation of Engineering Education), and other international accreditation boards.

Journal Issue

Abstract

23 Ekim 2011 tarihinde Türkiye'nin doğusunda Mw = 7,2 (ML = 6,7) büyüklüğünde bir deprem meydana gelmiştir. Yer hareketinin en yüksek yer ivmesi 0.18×g olarak ölçülmüştür. Deprem, yığma ve betonarme yapılarda küçük çatlaklardan tamamen göçmeye kadar değişen hasarlara neden olmuştur. Bu depremde, Gedikbulak Köyü'ndeki 4 katlı betonarme okul binası tamamen yıkılmıştır. Bu okul binası Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan tipik bir projedir (No: 10370) ve bu tipik proje Türkiye'nin çeşitli yerlerinde okul binalarının yapımında yaygın olarak kullanılmıştır. Bu makalede, Atılım Üniversitesi Keşif Takımının ana şoktan birkaç gün sonra okul binasının yıkıldığı yerde yaptığı saha gözlemleri ve okul binasının yıkılma nedenleri üzerinde durularak detaylı analizleri anlatılmaktadır. Analiz sonuçları göçmenin, düz donatı çubuklarının yetersiz kenetlenme ve bindirme boyu nedeniyle perde duvarların tabanının (hem x- hem de y- yönlerinde) temelden ayrılmasından kaynaklandığını göstermiştir. Yapılan inceleme ve analizler sonucunda benzer mevcut okul binalarının gelecekteki depremlerde yıkılmaması için önerilerde bulunulmuştur.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

0

WoS Q

Scopus Q

Source

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Volume

28

Issue

2

Start Page

544

End Page

560

Collections