Uluslararası Öğrencilerin Belirsizlikten Kaçınma, Kültürlerarası Sosyal Yeterlilik, Sosyo-kültürel Uyum ve Akademik Katılımları Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi

dc.contributor.advisorÇiğdemoğlu, Ceyhan
dc.contributor.authorAlsaeedı, Esraa Sajm
dc.contributor.authorÇiğdemoğlu, Ceyhan
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-07-07T12:41:38Z
dc.date.available2024-07-07T12:41:38Z
dc.date.issued2020
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışma, uluslararası öğrencilerin belirsizlikten kaçınmalarını, kültürler arası sosyal yeterliliklerini, sosyo-kültürel adaptasyonlarını, ve akademik katılım arasındaki ilişkilerini araştırmak üzere yapılmıştır. Bu amaçla, uluslararası öğrencilerden veri toplamak için, önceki çalışmaların dayalı olarak araştırılan kavramlara ilişkin ölçekleri içeren bir anket tasarlanmıştır. Ölçekler; belirsizlikten kaçınma, kültürler arası sosyal etkinlikler, sosyo-kültürel uyum, ve akademik katılım hakkındadır. Anket, 260 öğrenciye dağıtılmış, 16 farklı ülkeden gelen öğrencilerden toplamda 215 geçerli yanıt toplanmıştır. Ölçekler, önce geçerlilik ve güvenilirlik açısından analiz edilmiş, ardından hipotezler test edilmiştir. Sonuçlar, analize dayalı olarak belirsizlikten kaçınmaanın uluslararası öğrencilerin sosyo-kültürel uyumunu etkilediğini, belirsizlikten kaçınmanın kültürler arası sosyal yeterlilik üzerindeki etkisini ve sosyo-kültürel uyumların akademik katılımı etkilediğini göstermektedir. Buna ek olarak, çalışmanın değişkenleri yaş ve cinsiyete göre de incelendiğinde, sosyo-kültürel uyum, kültürler arası sosyal etkinlik, belirsizlikten kaçınma ve akademik katılım puanlarında hiç bir fark görülmemiştir. Fakat, ev sahibi ülkede geçirilen değişken zaman ve değişken kökenler belirsizlikten kaçınma konusunda bir değişiklik ortaya koymuştur. Ayrıca, eğitim seviyesi, sosyo-kültürel uyum ve kültürler arası yeterlik konularında fark yaratmıştır. Bu çalışma, uluslararası öğrencilerin akademik katılımının Türkiye bağlamında sosyo-kültürel adaptasyonları, kültürler arası sosyal etkinlikleri ve belirsizlikten kaçınma ile nasıl bir ilişki içerisinde olduklarını ortaya koymaktadır. Buna ekolarak, başka araştırmacıların daha büyük örnekler ile benzer çalışmalar yürütmeleri önerilmektedir.
dc.description.abstractThis study explore the relationships among international students' uncertainty avoidance, cross-culture social-efficacy, socio-culture adaptation, and academic engagement. A questionnaire, including scales on the investigated concepts, was designed based on previous studies to collect data from international students. The scales were about uncertainty avoidance, cross-cultural social efficacy, socio-cultural adaption and academic engagement. The questionnaire was distributed to 260 international students; 215 valid responses were collected from students coming from 16 different countries. First, the scales were analyzed, for the validity and reliability, and then the hypotheses were tested. Based on the analysis the results indicate that uncertainty avoidance affected international students' socio-cultural adaptation, uncertainty avoidance affect on cross-cultural social-efficacy, socio-cultural adaptations affect academic engagement. Additionally, the study's variables were investigated across age and gender there was no difference in uncertainty avoidance, cross-cultural social efficacy, socio-cultural adaption, and academic engagement scores. But the variable about time spent in the host country and variable about Origins made a change in uncertainty avoidance. Also, education level makes the difference with socio-cultural adaption and cross-cultural efficacy. Finally, the time spent on academic studies makes a difference between socio-cultural adaption and academic engagement. The study reveals how international students' academic engagement is related to uncertainty avoidance, cross-culture social-efficacy, socio-culture adaption in the Turkish context. iii Additionally, further researchers are recommended to conduct similar works with a larger sample size.en
dc.identifier.endpage123
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4500
dc.identifier.yoktezid643164
dc.language.isoen
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectİşletme
dc.subjectAkademik katılım
dc.subjectBelirsizlikten kaçınma
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectSosyal yeterlilik
dc.subjectAcademical participationen_US
dc.subjectAvoiding uncertaintyen_US
dc.subjectSosyokültürel uyum
dc.subjectSocial competenceen_US
dc.subjectUluslararası öğrenciler
dc.subjectSociocultural adaptationen_US
dc.subjectInternational studenten_US
dc.subjectÖlçekler
dc.subjectScalesen_US
dc.titleUluslararası Öğrencilerin Belirsizlikten Kaçınma, Kültürlerarası Sosyal Yeterlilik, Sosyo-kültürel Uyum ve Akademik Katılımları Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi
dc.titleAn Investigation of Relationship Among Uncertanity Avoidance, Cross-Cultural Social-Efficacy, Socio-Cultural Adaptation and Academic Engagement of International Studentsen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationfb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryfb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
643164 An investigation of relationship among uncertanity avoidance.pdf
Size:
2.92 MB
Format:
Adobe Portable Document Format