İkinci Dağlık Karabağ Savaşı sonrası dönemde medyanın rolü: Azerbaycan’daki AzadlıqRadiosu ve MeydanTV haber siteleri örnekleri

No Thumbnail Available

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Istanbul Univ, Fac Communication

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Public Relations and Advertising
(2000)
The Department of Public Relations and Advertising started its 4-year undergraduate degree program in 2000 under the School of Business. The Department of Public Relations and Advertising offers a program that stresses the skill of analytical thinking for students. The program is based on academic standpoints and supported by practices and new technologies. The department offers the opportunity to take elective courses from its own curriculum, or from other departments, in addition to theoretical and practical courses that complement each other. With a program offered in English, the Department of Public Relations and Advertising has mutual contracts with universities from Spain, the Netherlands and Finland within the scope of the “Erasmus Exchange Program”. In addition, the graduate degree program of “Public Relations and Advertising” under the Graduate School of social Sciences aims to sustain the continuity of undergraduate-level education and training, and to meet the demands of those pursuing to advance academically.

Journal Issue

Abstract

İkinci Dağlık Karabağ Savaşı ya da diğer adıyla ‘44 Gün Savaşı’ (27.09.2020- 10.11.2020 tarihleri arasında) sona erip ateşkes anlaşması imzalandığında, Dağlık Karabağ bölgesindeki Hankendi merkezli bölge hariç, Ermenistan işgali altındaki diğer bölgeler Azerbaycan’a geri verilmiştir. Hankendi merkezli bölgede ağırlıklı olarak Ermeniler yaşamaktadır ve uluslararası alanda Azerbaycan’ın bir parçası olarak tanınmaktadır. Ancak Artsak Cumhuriyeti isimli bir de-facto yapının kontrolü altındadır. Kafkasya bölgesinde barışın sağlanması ve özellikle iki ülke arasındaki ilişkiler açısından sorun çözülmüş olarak görülse de Ermenilerin yaşadığı bölgenin statüsü ve toplumlar arasındaki sosyal uyum hala sorunlu olmaya devam etmektedir. Temel neden, geçmişteki kötü deneyimler, çatışmalar, savaş ve trajik olaylar sonucunda iki ülke arasında oluşan güven eksikliğidir. Bu bağlamda, çalışma Azerbaycan medyasının bu çatışma sonrası durumu nasıl yansıttığını incelemektedir. Amaçlı örneklem aracılığıyla daha fazla takipçisi olan iki çevrimiçi popüler haber sitesi (MeydanTV ve Azadliqradiosu) seçilmiş ve çatışma sonrası bir yıllık dönemde (10.11.2020-10.11.2021 tarihleri arasında) yayınlanan haberler analiz edilmiştir. Bulgulara göre her iki haber sitesinde de yeniden yapılandırma/negatif barış en fazla öne çıkan tema çerçevesi olurken, rehabilitasyon çerçevesi konuları farklılık göstermiştir. Bu anlamda AzadlıqRadiosu’nda her iki taraftan hikayelere yer verilirken, MeydanTV’de sadece Azerbaycan ile ilgili hikayeler bahsedilmiştir.

Description

Seyidov, Ilgar/0000-0001-8420-1413

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

0

WoS Q

Scopus Q

Source

Connectist: İstanbul University Journal of Communication Sciences (Online)

Volume

0

Issue

65

Start Page

89

End Page

107