Jinekolojik Onkoloji Palyatif Bakımda Simülasyona Dayalı Mesleklerarası Eğitime Yönelik Öğrencilerin Görüşleri: Nitel Çalışma

dc.contributor.author Şahan, Fatma Uslu
dc.contributor.author Terzioğlu, Füsun
dc.contributor.other Nursing
dc.contributor.other 07. School of Health Sciences
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:32:32Z
dc.date.available 2024-10-06T11:32:32Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırmada, jinekolojik onkoloji palyatif bakımda simülasyona dayalı mesleklerarası eğitime yöneliköğrencilerin görüş, düşünce ve önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntemler: Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yorumlayıcı fenomenolojik yaklaşım kullanılmıştır.Araştırmanın uygulaması Nisan 2017 - Mayıs 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 28öğrenci (sekiz hemşirelik, sekiz beslenme ve diyetetik, sekiz sosyal hizmet ve dört tıp öğrencisi) oluşturmuştur.Araştırmanın verileri sosyo-demografik bilgi formu ve yarı yapılandırılmış odak grup görüşmesi soru yönergesi ile dörtodak grup görüşmesi yapılarak toplanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler tümevarım yaklaşımı ve içerik analiziyöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir.Bulgular: Öğrenciler ile yapılan görüşmeler sonucunda ortaya çıkan temalar (1) “palyatif bakım hizmeti sunumundaekip yaklaşımı” (2) “Mesleklerarası Jinekolojik Onkoloji Palyatif Bakım Eğitimi”; (3) “Simülasyona DayalıMesleklerarası Jinekolojik Onkoloji Palyatif Bakım Eğitimi” olarak sıralanmıştır. Araştırmada öğrenciler, palyatifbakımda ekip çalışması ve mesleklerarası eğitimin önemini daha iyi anladıklarını; diğer mesleklerin rol vesorumluluklarını öğrenebilmek, ekip olarak çalışabilmek, hasta güvenliğini ve hasta merkezli bakımın sağlayabilmekiçin simülasyona dayalı mesleklerarası eğitimin gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Öğrenciler lisans eğitimmüfredatlarında simülasyona dayalı mesleklerarası eğitimin gerekliliğini vurgulamışlardır. Öğrencilerin simülasyonuygulamaları ile teorik eğitimde öğrendiklerini daha iyi pekiştirdikleri, yanlışlarını/hatalarını düzeltme fırsatıbuldukları, mesleki profesyonelliklerinin farkına vardıkları belirlenmiştir.Sonuç: Sağlık profesyonellerinin eğitiminde mesleklerarası simülasyon uygulamalarının kullanımı için eğiticilerin veöğrencilerin teşvik edilmesi ve lisans eğitim müfredatlarına entegre edilmesi önerilmektedir. en_US
dc.identifier.issn 2146-443X
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/391384/jinekolojik-onkoloji-palyatif-bakimda-simulasyona-dayali-mesleklerarasi-egitime-yonelik-ogrencilerin-gorusleri-nitel-calisma
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9975
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Jinekolojik Onkoloji Palyatif Bakımda Simülasyona Dayalı Mesleklerarası Eğitime Yönelik Öğrencilerin Görüşleri: Nitel Çalışma en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Terzioğlu, Füsun
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Atılım University en_US
gdc.description.departmenttemp HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
gdc.description.endpage 164 en_US
gdc.description.issue 3 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 155 en_US
gdc.description.volume 9 en_US
gdc.identifier.trdizinid 391384
relation.isAuthorOfPublication 415aaa83-7b2a-497a-87fe-2a6da5de27bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 415aaa83-7b2a-497a-87fe-2a6da5de27bf
relation.isOrgUnitOfPublication e886e794-386d-4406-82ee-8eecb54d2873
relation.isOrgUnitOfPublication 49057c34-afc1-4575-b137-9fba96fccf46
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery e886e794-386d-4406-82ee-8eecb54d2873

Files

Collections