Jinekolojik Onkoloji Palyatif Bakımda Simülasyona Dayalı Mesleklerarası Eğitime Yönelik Öğrencilerin Görüşleri: Nitel Çalışma

dc.contributor.authorTerzioğlu, Füsun
dc.contributor.authorTerzioğlu, Füsun
dc.contributor.otherNursing
dc.date.accessioned2024-10-06T11:32:32Z
dc.date.available2024-10-06T11:32:32Z
dc.date.issued2019
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmada, jinekolojik onkoloji palyatif bakımda simülasyona dayalı mesleklerarası eğitime yöneliköğrencilerin görüş, düşünce ve önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntemler: Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yorumlayıcı fenomenolojik yaklaşım kullanılmıştır.Araştırmanın uygulaması Nisan 2017 - Mayıs 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 28öğrenci (sekiz hemşirelik, sekiz beslenme ve diyetetik, sekiz sosyal hizmet ve dört tıp öğrencisi) oluşturmuştur.Araştırmanın verileri sosyo-demografik bilgi formu ve yarı yapılandırılmış odak grup görüşmesi soru yönergesi ile dörtodak grup görüşmesi yapılarak toplanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler tümevarım yaklaşımı ve içerik analiziyöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir.Bulgular: Öğrenciler ile yapılan görüşmeler sonucunda ortaya çıkan temalar (1) “palyatif bakım hizmeti sunumundaekip yaklaşımı” (2) “Mesleklerarası Jinekolojik Onkoloji Palyatif Bakım Eğitimi”; (3) “Simülasyona DayalıMesleklerarası Jinekolojik Onkoloji Palyatif Bakım Eğitimi” olarak sıralanmıştır. Araştırmada öğrenciler, palyatifbakımda ekip çalışması ve mesleklerarası eğitimin önemini daha iyi anladıklarını; diğer mesleklerin rol vesorumluluklarını öğrenebilmek, ekip olarak çalışabilmek, hasta güvenliğini ve hasta merkezli bakımın sağlayabilmekiçin simülasyona dayalı mesleklerarası eğitimin gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Öğrenciler lisans eğitimmüfredatlarında simülasyona dayalı mesleklerarası eğitimin gerekliliğini vurgulamışlardır. Öğrencilerin simülasyonuygulamaları ile teorik eğitimde öğrendiklerini daha iyi pekiştirdikleri, yanlışlarını/hatalarını düzeltme fırsatıbuldukları, mesleki profesyonelliklerinin farkına vardıkları belirlenmiştir.Sonuç: Sağlık profesyonellerinin eğitiminde mesleklerarası simülasyon uygulamalarının kullanımı için eğiticilerin veöğrencilerin teşvik edilmesi ve lisans eğitim müfredatlarına entegre edilmesi önerilmektedir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-122]
dc.identifier.endpage164en_US
dc.identifier.issn2146-443X
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage155en_US
dc.identifier.trdizinid391384
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/391384/jinekolojik-onkoloji-palyatif-bakimda-simulasyona-dayali-mesleklerarasi-egitime-yonelik-ogrencilerin-gorusleri-nitel-calisma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9975
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDüzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleJinekolojik Onkoloji Palyatif Bakımda Simülasyona Dayalı Mesleklerarası Eğitime Yönelik Öğrencilerin Görüşleri: Nitel Çalışmaen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication415aaa83-7b2a-497a-87fe-2a6da5de27bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery415aaa83-7b2a-497a-87fe-2a6da5de27bf
relation.isOrgUnitOfPublicatione886e794-386d-4406-82ee-8eecb54d2873
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverye886e794-386d-4406-82ee-8eecb54d2873

Files

Collections