Ruanda'da Finansal Okuryazarlık Düzeyinin Hane Halkının Tasarruf ve Yatırımları

dc.contributor.advisor Erkan, Turan Erman
dc.contributor.author Nıyomugabo, Melchıade
dc.contributor.other Industrial Engineering
dc.contributor.other 06. School Of Engineering
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-10-06T12:20:29Z
dc.date.available 2024-10-06T12:20:29Z
dc.date.issued 2024
dc.description.abstract Bu çalışma, Ruanda'da finansal okuryazarlık düzeyinin hane halkının tasarruf ve yatırımları üzerindeki etkisini nicel bir araştırma tasarımı uygulayarak araştırmıştır. Araştırmada, Ruandalıların finansal varlıklar ve ürün yönetimine yönelik finansal yeteneklerini test etmek amacıyla Ruanda Ulusal İstatistik Enstitüsü tarafından yürütülen Ruanda'nın 2020 mali kapsamı anketinden elde edilen ikincil veriler kullanıldı. Anket, Ruanda'daki bireysel hanelerin finansal okuryazarlık düzeyini ve Gelir, Cinsiyet, Yaş ve Eğitim düzeyi dahil Sosyo-Demografik faktörleri ölçmek için temsili olarak kullanılan soruları içeriyordu. Genel olarak Ruanda vatandaşları finansal okuryazardır ve genel finansal okuryazarlık ortalaması 8,85/12 puan olup %73,75'tir. Verileri analiz etmek ve İkili Lojistik Regresyon Modeli yordayıcılarının parametrelerini tahmin etmek için Sosyal Bilimler Çalışmaları İstatistik Paketi (SPSS) kullanıldı. Araştırma bulguları, bireysel finansal okuryazarlık düzeylerinin tasarruf ve yatırım olasılığı üzerinde güçlü bir etkisi olduğunu tespit etti. Ayrıca, gelir aralığı da dahil olmak üzere demografik özellikler ve 12 yaş ve üzeri örgün eğitim almış katılımcıların bir parçası olmak, Ruanda nüfusu arasında tasarruf ve yatırım yapma olasılığını etkilemektedir. Cinsiyet ve yaş, hane halkı tasarrufları ve yatırımları üzerinde güçlü bir etki olmaksızın çelişkili sonuçlar gösterdi. Genel olarak çalışma bulguları, 50.000 Rwf'nin üzerindeki gelir grubunun, 12 yıl ve üzeri eğitim seviyesinin ve finansal okuryazarlık düzeyinin hane halkı tasarruflarını ve yatırımlarını sırasıyla 2,87, 1,78 ve 1,51 oranlarla etkilediğini gösterdi.
dc.description.abstract This study investigated the impact of financial literacy level on the savings and investment of households in Rwanda by applying a quantitative research design. The research used secondary data extracted from Rwanda's financial scope 2020 survey conducted by the National Institute of Statistics Rwanda to test the financial capability of Rwandans for financial assets and product management. The survey contained questions used as proxies to measure financial literacy level and Socio-Demographic factors including Income, Gender, Age, and Education level of individual households in Rwanda. Generally, the citizens of Rwanda are financially literate with a general financial literacy mean of 8.85/12 scores equivalent to 73.75%. The Statistical Package for Social Sciences Studies (SPSS) was used to analyze data and estimate the parameters of Binary Logistic Regression Model predictors. The research findings identified a powerful influence of individual levels of financial literacy on the likelihood of saving and investment. additionally, Demographics including income Band, and being part of the respondents who attained formal education at the level of 12 years and above influence the likelihood of saving and investing among the population of Rwanda. Gender and age indicated contradicting results without strongly influencing household saving and investment. The study findings generally suggested that an income group above 50000 Rwf, an education level of 12 years and above, and a financial literacy level impact household savings and investment with the odds ratios of 2.87, 1.78, and 1.51 respectively. en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/10173
dc.language.iso en
dc.subject İşletme
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Ruanda'da Finansal Okuryazarlık Düzeyinin Hane Halkının Tasarruf ve Yatırımları
dc.title Impact of Financial Literacy on Household Saving and Investment in Rwanda en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Erkan, Turan Erman
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme (İngilizce) Bilim Dalı
gdc.description.endpage 91
gdc.identifier.yoktezid 881948
gdc.identifier.yoktezid 881948
relation.isAuthorOfPublication 232686ec-1b23-4304-a125-d9a30dfc2e74
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 232686ec-1b23-4304-a125-d9a30dfc2e74
relation.isOrgUnitOfPublication 12c9377e-b7fe-4600-8326-f3613a05653d
relation.isOrgUnitOfPublication 4abda634-67fd-417f-bee6-59c29fc99997
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 12c9377e-b7fe-4600-8326-f3613a05653d

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
881948.pdf
Size:
7.13 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections