EĞİTİM YAPILARINDA EĞİTİM KALİTESİNİ ARTTIRMAK İÇİN AKUSTİK KONFORUN SAĞLANMASI

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bilim ve Teknoloji

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Architecture
(2009)
The Atılım University School of Architecture was founded in 2009. As for the number of students, our School is a medium-sized one, as is the case with many others in Europe. As a profession the expectation for which is to deal with people, society and environment in many aspects, architecture requires a similarly sophisticated education. In the Undergraduate Program at the Department of Architecture, we are working to establish such sophistication within the balance of theory and practice. Following the Integrated Doctorate Program that opened in 2010 for undergraduate and graduate alumni, the Thesis and Project Programs at Graduate Levels were opened in 2018. The self-evaluation studies of the Department that are run in coordination with the intra-evaluation and strategy studies of Atılım University are performed in relation to the external evaluations by the Architectural Accrediting Board (MİAK). The Department of Architecture is a member of the “European Association for Architectural Education” (EAAE).

Journal Issue

Abstract

Akustik açıdan alıcı verici konumunda olan öğretmen ve öğrenci ilişkileri ve bu ilişkilerde kalitenin sağlanması, eğitim kalitesinin artmasında doğrudan etki yaratmaktadır. Bu etkinin güçlenebilmesi için de eğitim kurumlarında öğretmen öğrenci ilişkilerinin temel olduğu mekanlar olan sınıflar, laboratuvarlar, toplantı salonları ve atölyelerde akustik konforu gerektirmektedir. Bu durum, ne yazık ki genellikle günümüz okulları tasarlanırken ihmal edilmekte, tasarım ve uygulama aşaması bitip problemler ortaya çıktıktan sonra çözülmeye çalışılmaktadır. Ne yazık ki uygulama aşaması bitip kullanım sırasında ortaya çıkan sorunların çözümü ise çok daha zahmetli, mali külfeti fazla ve zaman alıcı olmakta ve sonuç her zaman istenilen gibi olmamaktadır.

Description

Keywords

architecture

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page