Harmanlanmış Hizmet-İçi Eğitimin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
No Thumbnail Available
Date
2012
Authors
Aydın, Cengiz Hakan
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışma, Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde uygulanmakta olan
harmanlanmış (blended) öğretmen eğitimine ilişkin katılımcı öğretmenlerin görüşlerine
dayalı değerlendirme sonuçlarını içermektedir. Milli Eğitim Bakanlığı 2003 yılından
bugüne, son yıllarda yaygın kabul gören öğretim stratejilerine derslerinde yer verirken
teknolojiden nasıl yararlanabilecekleri konusunda öğretmenlerin bilgi ve becerilerini
geliştirmeye yönelik bir hizmet-içi eğitim uygulaması gerçekleştirmektedir. Bu uygulama
2008 yılından itibaren harmanlanmış yapıda gerçekleştirilmeye başlanmıştır. Bu eğitime
katılan öğretmenlerin eğitime ilişkin görüşleri anket ve görüşmeler yoluyla toplanmıştır.
Elde edilen veriler, öğretmenlerin genel olarak harmanlanmış öğrenmeye ilişkin olumlu
düşündüklerini ancak eğitim içeriğinin yoğun olmasından dolayı zorlandıklarını ortaya
koymuştur. Bu bulgular doğrultusunda uygulanmakta olan eğitimin geliştirilmesi ve yeni
eğitimlere yol göstermesi için bir dizi öneri geliştirilmiştir.
Description
Keywords
international relations