Toplam Kalite Yönetimi İlkelerinin Ortaöğretim Kurumlarında Uygulanabilirliği: Ankara İli Örneği

dc.contributor.advisor Ülker, Halil İbrahim
dc.contributor.author Taşdemir, Serhat
dc.contributor.other Department of Public Administration and Political Science
dc.date.accessioned 2024-07-07T13:25:01Z
dc.date.available 2024-07-07T13:25:01Z
dc.date.issued 2014
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu araştırma, Toplam Kalite Yönetiminin ortaöğretim kurumlarında uygulanabilirliği konusunda yönetici ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemek amacıyla Ankara il merkezinde bulunan ortaöğretim kurumlarında yapılmıştır. Araştırma evrenini, 2013-2014 öğretim yılında, Ankara il merkezinde bulunan ortaöğretim kurumlarında görevli öğretmenler ve yöneticilerden oluşmuştur. Tesadüfi şekilde belirlenen araştırma örneklemi toplam 200 yönetici ve öğretmenden oluşmuştur. Araştırmaya katılan yönetici ve öğretmenlere Kişisel Bilgilerini içeren formla birlikte 40 maddelik 'Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları Ölçeği 'uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizinden şu sonuçlar elde edilmiştir: 1. Toplam Kalite Yönetiminin ortaöğretim kurumlarında uygulamalarına ilişkin görev değişkenine göre yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşlerinde anlamlı farklılık bulunmuştur. 2. Toplam Kalite Yönetiminin ortaöğretim kurumlarında uygulamalarına ilişkin cinsiyet değişkenine göre yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı fark bulunmuştur. 3. Toplam Kalite Yönetiminin ortaöğretim kurumlarında uygulamalarına ilişkin mesleki kıdem değişkenine göre yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı fark bulunmamıştır. 4. Toplam Kalite Yönetiminin ortaöğretim kurumlarında uygulamalarına ilişkin mezuniyet değişkenine göre yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı fark bulunmamıştır. 5. Toplam Kalite Yönetiminin ortaöğretim kurumlarında uygulamalarına ilişkin yaş değişkenine göre yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı fark bulunmamıştır.
dc.description.abstract This research was made so that learn has directors and teachers evaluate TQM in secondary education institutions: It was made on 200 directors and teachers who work in high schools The universe of research is the education directors and teachers who are on duty in State Secondary School in the centre of Ankara province, in this education year of 2013-2014. Two hundred education directors and teachers constitute the sampling of the research. All of the subjects contributed to the study were administered a 'Demograpich Information Sheet' and 'The survey of Applicability of Total Quality Management' which has got forty questions. As a summary, at the end of the data analysis the subsequent results have been obtained: 1. According to the job position variant, there has been found important difference among the perceptions of the administrators and teachers in regard to applicability of Total Quality Management in Secondary School. 2. According to the gender variant, there has been found important difference among the perceptions of the administrators and teachers in regard to applicability of Total Quality Management in Secondary School. 3. According to seniority variant, there has not been found any important difference among the perceptions of the administrators and teachers in regard to applicability of Total Quality Management in Secondary School. 4. According to graduation variant, there has not been found any important difference among the perceptions of the administrators and teachers in regard to applicability of Total Quality Management in Secondary School. 5. According to age variant, there has not been found any important difference among the perceptions of the administrators and teachers in regard to applicability of Total Quality Management in Secondary School. en
dc.identifier.endpage 271
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5763
dc.identifier.yoktezid 396121
dc.institutionauthor Ülker, Halil İbrahim
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject İşletme
dc.subject Lise öğretmenleri
dc.subject Okul yöneticileri
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Ortaöğretim kurumları
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject High schools teachers en_US
dc.subject Ortaöğretim okulları
dc.subject School administrators en_US
dc.subject Secondary education institutions en_US
dc.subject Toplam kalite yönetimi
dc.subject Secondary education schools en_US
dc.subject Öğretmen görüşleri
dc.subject Total quality management en_US
dc.subject Teacher opinions en_US
dc.subject Öğretmenler
dc.subject Teachers en_US
dc.title Toplam Kalite Yönetimi İlkelerinin Ortaöğretim Kurumlarında Uygulanabilirliği: Ankara İli Örneği
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 0ee47c9f-4946-495a-80d7-4b34d01b8b41
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 0ee47c9f-4946-495a-80d7-4b34d01b8b41
relation.isOrgUnitOfPublication 89feabea-19bb-4116-9d9c-18baab9dffb4
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 89feabea-19bb-4116-9d9c-18baab9dffb4

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
396121 Toplam kalite yönetimi ilkelerinin ortaöğretim kurumlarında uygulanabilirliği.pdf
Size:
1.29 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections