İnovasyon Yönetimi ve İnovasyon Kapasitesini Değerlendirmeye Yönelik Bir Uygulama

dc.contributor.advisorBircan, İsmail
dc.contributor.authorAslantaş, Tankut
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-07-07T12:40:32Z
dc.date.available2024-07-07T12:40:32Z
dc.date.issued2021
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractİnovasyon; günümüzde işletmelerin rekabet avantajı oluşturması, karlılığını arttırması ve yeni ürünlerle pazarda yer alarak değer yaratması adına önemli bir araç haline gelmiştir. Değer yaratan yenilik olarak da ifade edilen inovasyona yönelik çeşitli sınıflandırmalar bulunmaktadır. Farklı türdeki inovasyonların, farklı kaynaklardan beslenerek farklı derecelerde ortaya çıkması problemi işletmeleri inovasyon yönetimi faaliyetlerine teşvik etmekte ve inovasyon stratejilerini belirleme konusunda yönlendirmektedir. Bununla birlikte işletmelerin inovasyon yapabilme yeteneğini ifade etmek adına; araştırma geliştirme faaliyetleri, insan kaynakları yatırımları, işbirlikleri, bilgi iletişim teknolojileri alt yapıları, fikri mülkiyet hakları faaliyetleri ve inovasyon finansmanı gibi konuları içerecek şekilde inovasyon kapasitesinin değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, inovasyon yönetimi faaliyetlerinin, işletmelerin inovasyon kapasitesi üzerinde etkisi incelenmiş, Ankara ilinde faaliyet gösteren, ilaç ve sağlık ürünleri üretimi gerçekleştiren işletme örneklem olarak seçilmiş ve tek grup ön test - son test çalışması yapılmıştır. Ön test ve son test çalışması esnasında IMP3rove İnovasyon ölçüm aracından yararlanılmış ve saha çalışması neticesinde inovasyonun beş boyutuna göre değişimler gözlemlenmiştir. Sonuç olarak inovasyon faaliyetlerinin işletmelerin inovasyon kapasitesi üzerinde olumlu yönde etkisi olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractInnovation, has become an important tool for enterprises to create competitive advantage, increase their profitability and create value by taking part in the market with new products for today. There are various classifications for innovation, which is also referred to as value creating newness. The problem that different types of innovations emerge at different degrees by feeding from different sources encourages enterprises to take action in innovation management and direct them to determine innovation strategies. For all that, in order to express the innovation competence of enterprises; Innovation capacity should be evaluated, including research and development activities, human resources investments, collaborations, information communication technologies infrastructures, intellectual property rights activities and innovation financing. In this study, the impact of innovation management activities on the innovation capacity of enterprises was examined, the company operating in Ankara, manufacturing pharmaceuticals and health products, was selected as a sample, and a semi-experimental single group pre-test-post-test study was conducted. The IMP3rove Innovation measurement tool was used during the pre-test and post-test work, and as a result of the field study, transformation in the five dimensions of innovation were observed. Hereby, it has been determined that innovation activities have a positive effect on the innovation capacity of enterprises.en
dc.identifier.endpage166
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4281
dc.identifier.yoktezid679566
dc.institutionauthorBircan, İsmail
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectKapasite
dc.subjectSağlık sektörü
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectYenilik yönetimi
dc.subjectCapacityen_US
dc.subjectHealth sectoren_US
dc.subjectÖrgütsel yenilikçilik
dc.subjectInnovation managementen_US
dc.subjectİlaç sektörü
dc.subjectOrganizational innovationsen_US
dc.subjectPharmaceutical sectoren_US
dc.subjectİnovasyon
dc.subjectInnovationen_US
dc.titleİnovasyon Yönetimi ve İnovasyon Kapasitesini Değerlendirmeye Yönelik Bir Uygulama
dc.titleInnovation Management and an Application for Evaluating Innovation Capacityen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication65d55421-ef9b-4d95-a96e-388a29fea98e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery65d55421-ef9b-4d95-a96e-388a29fea98e
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files