‘‘ESKİ VE YENİ ARASINDA’’ BİR OSMANLI PADİŞAHI: III. SELİM

No Thumbnail Available

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Herkese Bilim Teknoloji

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Social Sciences for University wide Courses
Our department offers compulsory courses “Turkish Language” and “Principles of Atatürk and History of Turkish Revolution” as envisaged by the Council of Higher Education as well as History of Civilization course to all the students at our university. Along with these compulsory courses, the department offers general elective courses comprising subjects such as social responsibility tasks, Women studies, culture and history. The purpose of compulsory Principles of Ataturk and History of Turkish Revolution course is to introduce and convey the foundation and fundamental values of the Republic of Turkey to the new generations and the objective of Turkish Language course is to study on our language with modern methods within the scope of the subjects such as language, literature, culture etc.

Journal Issue

Abstract

“Bağ-ı âlem ıcre zâhirde safâdır saltanat Dikkat etsen mânevi kavgaya cardır saltanat Bu zamanın devletiyle kimse mağrur olmasın Kâm alırsa adl ile ol dem becâdır saltanat Kesbeder mi vuslatın bin yılda bir âşık ânın Meyleder kim görse ammâ bîvefadır saltanat Kıl tefekkür ey gönül çarhın hele devranını Ki safâ ise velev ekser cefâdır saltanat Bu Cihan'ın devletine eyleme hırs-ü tamâ Pek sakın İlhamî zira bîbekadır saltanat.” İlhami mahlasıyla birçok şiir yazıp, şarkı besteleyecek ruh inceliğine sahip bir padişah olmasının yanı sıra III. Selim, yukarıdaki manzumesinde saltanatın gelip geçici olduğunu anlatacak kadar alçakgönüllü ve gerçekçi bir yöneticiydi. Bu meziyetler birçok Osmanlı padişahı için geçerli sayılmazdı. III. Selim’in onlardan farklı düşünmesinin en önemli sebebi babasının ve amcasının eğitimine verdiği özel önemin yardımıyla kafes usulüne rağmen bilgili ve kültürlü bir şehzade olarak yetişmesiydi. Ayrıca Doğu ilgisine olan merakını beslerken Batı’ya olan ilgisini de kaybetmiyordu. Peki III. Selim ıslahatçılıkta yeni bir dönemin ağır kapılarını var gücüyle iterken, içinde barındırdığı asil duygular ve idealist beyninde ışıldayan edebi cümleler ona yardım edebilmiş miydi? Kısacası başarabilmiş miydi?

Description

Keywords

social sciences

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page