Türkiye’nin İlkokullar için Olan Yeni İngilizce Öğretim Programını Antroposentrik Bir Açıdan Değerlendirme

dc.contributor.author Yastıbaş, Ahmet Erdost
dc.contributor.other Department of Modern Languages
dc.contributor.other 14. School of Foreign Languages
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:38:10Z
dc.date.available 2024-09-10T21:38:10Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Antroposen olarak adlandırılan yeni bir jeolojik çağ, insan aktivitelerinin dünyayı nasıl olumsuz etkilediğini göstermiş ve dünyanın geleceğinin sürdürülebilirliği için devam eden için aktivitelerinin oluşturduğu tehdidi ortaya çıkarmıştır. Bu nedenle Antroposenin gösterdikleriyle ilgilenilmelidir. Bunu yapmanın yollarından bir tanesi eğitimdir. Bu yüzden, bu çalışma ilkokullar için olan yeni Türk İngilizce Öğretim Programını antroposen bir açıdan değerlendirmeyi amaçlamıştır. Nitel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Veriler, ilkokul için hazırlanan yeni program ve bu yeni programa göre hazırlanan ders kitaplarından toplanmıştır. Veriler, doküman incelemesi ile analiz edilmiştir. Veri çeşitlemesi ve yoğun anlatım çalışmayı inandırıcı kılmak için kullanılmıştır. Bulgular, yeni programın 2., 3. ve 4. sınıf ders izlencelerinde yedi tane doğayla ilgili temanın olduğunu göstermektedir. Ayrıca, bulgular, bu temaların öğrencilerin İngilizceyi doğayla ilişkili olarak çalışmalarına ve öğrenmelerine yardımcı olduğunu göstermektedir. Bulgular tartışılmış ve gelecekteki çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.identifier.doi 10.17263/jlls.851007
dc.identifier.issn 1305-578X
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17263/jlls.851007
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7496
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Journal of Language and Linguistic Studies en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Türkiye’nin İlkokullar için Olan Yeni İngilizce Öğretim Programını Antroposentrik Bir Açıdan Değerlendirme en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Yastıbaş, Ahmet Erdost
gdc.bip.impulseclass C5
gdc.bip.influenceclass C5
gdc.bip.popularityclass C5
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Atılım University en_US
gdc.description.departmenttemp ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
gdc.description.endpage 1832 en_US
gdc.description.issue 4 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 1821 en_US
gdc.description.volume 16 en_US
gdc.identifier.openalex W3117213336
gdc.oaire.accesstype GOLD
gdc.oaire.diamondjournal false
gdc.oaire.impulse 1.0
gdc.oaire.influence 2.6918188E-9
gdc.oaire.isgreen false
gdc.oaire.keywords the Anthropocene;;the new English language teaching program;primary schools
gdc.oaire.popularity 3.0363791E-9
gdc.oaire.publicfunded false
gdc.oaire.sciencefields 0602 languages and literature
gdc.oaire.sciencefields 05 social sciences
gdc.oaire.sciencefields 06 humanities and the arts
gdc.oaire.sciencefields 0503 education
gdc.openalex.fwci 0.355
gdc.openalex.normalizedpercentile 0.79
gdc.opencitations.count 2
gdc.plumx.crossrefcites 1
gdc.plumx.mendeley 10
gdc.plumx.scopuscites 0
relation.isAuthorOfPublication ea3f9754-c495-44e1-9f47-1fdf2d7161e7
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery ea3f9754-c495-44e1-9f47-1fdf2d7161e7
relation.isOrgUnitOfPublication 31554256-c410-403f-9195-717f892be9f7
relation.isOrgUnitOfPublication 9987a3df-9c3a-45d6-b691-d7adc013f5a2
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 31554256-c410-403f-9195-717f892be9f7

Files

Collections