Türkiye’nin ilkokullar için olan yeni İngilizce öğretim programını antroposentrik bir açıdan değerlendirme

dc.contributor.authorYastıbaş, Ahmet Erdost
dc.contributor.otherDepartment of Modern Languages
dc.date.accessioned2024-09-10T21:38:10Z
dc.date.available2024-09-10T21:38:10Z
dc.date.issued2020
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractAntroposen olarak adlandırılan yeni bir jeolojik çağ, insan aktivitelerinin dünyayı nasıl olumsuz etkilediğini göstermiş ve dünyanın geleceğinin sürdürülebilirliği için devam eden için aktivitelerinin oluşturduğu tehdidi ortaya çıkarmıştır. Bu nedenle Antroposenin gösterdikleriyle ilgilenilmelidir. Bunu yapmanın yollarından bir tanesi eğitimdir. Bu yüzden, bu çalışma ilkokullar için olan yeni Türk İngilizce Öğretim Programını antroposen bir açıdan değerlendirmeyi amaçlamıştır. Nitel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Veriler, ilkokul için hazırlanan yeni program ve bu yeni programa göre hazırlanan ders kitaplarından toplanmıştır. Veriler, doküman incelemesi ile analiz edilmiştir. Veri çeşitlemesi ve yoğun anlatım çalışmayı inandırıcı kılmak için kullanılmıştır. Bulgular, yeni programın 2., 3. ve 4. sınıf ders izlencelerinde yedi tane doğayla ilgili temanın olduğunu göstermektedir. Ayrıca, bulgular, bu temaların öğrencilerin İngilizceyi doğayla ilişkili olarak çalışmalarına ve öğrenmelerine yardımcı olduğunu göstermektedir. Bulgular tartışılmış ve gelecekteki çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.identifier.citation1
dc.identifier.doi10.17263/jlls.851007
dc.identifier.endpage1832en_US
dc.identifier.issn1305-578X
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage1821en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17263/jlls.851007
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7496
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorYastıbaş, Ahmet Erdost
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofJournal of Language and Linguistic Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürkiye’nin ilkokullar için olan yeni İngilizce öğretim programını antroposentrik bir açıdan değerlendirmeen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationea3f9754-c495-44e1-9f47-1fdf2d7161e7
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryea3f9754-c495-44e1-9f47-1fdf2d7161e7
relation.isOrgUnitOfPublication31554256-c410-403f-9195-717f892be9f7
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery31554256-c410-403f-9195-717f892be9f7

Files

Collections