Türkiye’nin İlkokullar için Olan Yeni İngilizce Öğretim Programını Antroposentrik Bir Açıdan Değerlendirme

dc.contributor.author Yastıbaş, Ahmet Erdost
dc.contributor.other Department of Modern Languages
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:38:10Z
dc.date.available 2024-09-10T21:38:10Z
dc.date.issued 2020
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Antroposen olarak adlandırılan yeni bir jeolojik çağ, insan aktivitelerinin dünyayı nasıl olumsuz etkilediğini göstermiş ve dünyanın geleceğinin sürdürülebilirliği için devam eden için aktivitelerinin oluşturduğu tehdidi ortaya çıkarmıştır. Bu nedenle Antroposenin gösterdikleriyle ilgilenilmelidir. Bunu yapmanın yollarından bir tanesi eğitimdir. Bu yüzden, bu çalışma ilkokullar için olan yeni Türk İngilizce Öğretim Programını antroposen bir açıdan değerlendirmeyi amaçlamıştır. Nitel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Veriler, ilkokul için hazırlanan yeni program ve bu yeni programa göre hazırlanan ders kitaplarından toplanmıştır. Veriler, doküman incelemesi ile analiz edilmiştir. Veri çeşitlemesi ve yoğun anlatım çalışmayı inandırıcı kılmak için kullanılmıştır. Bulgular, yeni programın 2., 3. ve 4. sınıf ders izlencelerinde yedi tane doğayla ilgili temanın olduğunu göstermektedir. Ayrıca, bulgular, bu temaların öğrencilerin İngilizceyi doğayla ilişkili olarak çalışmalarına ve öğrenmelerine yardımcı olduğunu göstermektedir. Bulgular tartışılmış ve gelecekteki çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.identifier.citationcount 1
dc.identifier.doi 10.17263/jlls.851007
dc.identifier.endpage 1832 en_US
dc.identifier.issn 1305-578X
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.startpage 1821 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17263/jlls.851007
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7496
dc.identifier.volume 16 en_US
dc.institutionauthor Yastıbaş, Ahmet Erdost
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Journal of Language and Linguistic Studies en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Türkiye’nin İlkokullar için Olan Yeni İngilizce Öğretim Programını Antroposentrik Bir Açıdan Değerlendirme en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication ea3f9754-c495-44e1-9f47-1fdf2d7161e7
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery ea3f9754-c495-44e1-9f47-1fdf2d7161e7
relation.isOrgUnitOfPublication 31554256-c410-403f-9195-717f892be9f7
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 31554256-c410-403f-9195-717f892be9f7

Files

Collections