Sağlık için Tüketimin Teşvik Edilmesinde Kaynak Olarak Dergiler: “women’s Health” ve “men’s Health” Dergileri Üzerine Bir Karşılaştırma

No Thumbnail Available

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Sağlıklı yaşamın giderek önem kazandığı günümüzde popüler bir konu haline gelen sağlık, medyanın da üzerinde durduğu konuların başında gelmektedir. Medya aracılığıyla izleyiciler, sağlıkla ilgili çok sayıda öneri ve tavsiyeyle karşılaşmakta ve birey, sağlıklı olmak için daha fazla tüketmeye yönlendirilmektedir. Öte yandan, kitle iletişim araçları arasında dergilerin, bireyleri tüketime yönlendirmek açısından daha etkili olduğu varsayılmaktadır. Bu doğrultuda çalışmada, sağlık dergileri olarak sınıflandırılan ve 2016 yılında en yüksek tiraja sahip olan “Women’s Health” ve “Men’s Health” dergileri, okuyucuları sağlıkları için tüketime nasıl yönlendirdikleri açısından incelenmektedir. Elde edilen sonuçlar, yönlendirme içeren yazıların çoğunun Women’s Health dergisinde yer aldığını ortaya çıkarmıştır. Dergide yer alan her yazının bir uzmanın/doktorun veya hastanenin adına yer vererek, okuyucuyu bu doğrultuda bir tüketime doğru yönlendirdiği tespit edilmiştir.

Description

Keywords

İletişim

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

İleti-ş-im

Volume

0

Issue

28

Start Page

239

End Page

255

Collections

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

7

AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY Logo