Yumuşak Güç Kavramı Bağlamında Türkiye'nin Uluslararası Eğitim Faaliyetleri

Loading...
Thumbnail Image

Date

2015

Authors

Er, Sema
Karasar, Hasan Ali

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu tez, günümüz dünyasında önemli bir kavram olarak karşımıza çıkan yumuşak gücü ve bu bağlamda Türkiye Cumhuriyeti'nin uygulamakta olduğu uluslararası eğitim faaliyetlerini tarihsel gelişmeler, uluslararası ilişkiler, ülkenin siyasi, kültürel ve dış politika değerleri açısından incelemektedir. Tez içerisinde güç kavramı, gücün değişen mahiyeti, yumuşak güç kavramı ve yumuşak gücün kaynakları kapsamlı bir şekilde tanımlanmaktadır. Çalışmada, Türkiye'nin özellikle son yıllarda artan yurt dışına yönelik eğitim projeleri, yumuşak güç bağlamında değerlendirilmiştir. Tez de, bir dış politika ürünü olarak Türkiye'nin kamu kurum ve kuruluşlarının yaptığı uluslararası eğitim faaliyetleri özelde incelenmiştir. Türkiye'nin uluslararası eğitim faaliyetlerini üstlenen kamu kurumları; Türkiye İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı, Yunus Emre Enstitüsü, Yurt Dışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı mercek altına alınmış, faaliyetleri ortaya konulmuş ve yumuşak güç kavramı ile uluslararası eğitim faaliyetlerinin ilişkili olduğu iddia edilmiştir. Bunlar yapılırken Türkiye'nin kamu kurumları eliyle yapılan uluslararası öğrenci politikalarının analizi yapılmış, yapılan analizler tablolar ve grafiklerle ortaya konulmuştur. Anahtar Sözcükler : Yumuşak Güç, Uluslararası Eğitim Faaliyetleri, Türkiye'nin Uluslararası Eğitim Faaliyetleri, Türkoloji Projesi, Türkiye Bursları Projesi, TİKA, YTB, MEB, YEE, DİB.
This thesis investigates soft power which is an important concept in today's world and international educational activities implemented by Turkey in terms of historical development, international relations, political, cultural and foreign politics' values, as well. Throughout the thesis, the term of power, changing nature of power, the concept of soft power and sources of soft power were inclusively defined. In the study, projects related to education abroad which has been increased significantly nowadays were evaluated in the context of soft power. In the thesis, international educational activities carried out by state institutions and organizations of Turkey as a foreign politics output were especially examined. Such state institutions carrying out Turkey's international activities as Turkish Cooperation and Coordination Agency, Yunus Emre Institute, the Presidency for Turks and Related Communities, Ministry of Turkish National Education and Directorate of Religious Affairs were held under microscope, their activities were identified and it was claimed that educational activites are interrelated with the concept of soft power. Simultaneously, international student policies of Turkey implemented by Turkish state institutions and organizations were analyzed. The results of analyses were shown in tables and graphs, as well. KeyWords: Soft Power, International Educational Activities, Turkey's International Educational Activities, Turcology Project, Turkish Scholarship Projects, TİKA, YTB, MEB, YEE, DİB.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Uluslararası İlişkiler, Burslar, Eğitim, Eğitim faaliyetleri, Education and Training, Milli Eğitim Bakanlığı, International Relations, Scholarships, Türk İşbirliği Kalkınma Ajansı, Education, Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı, Education activities, Ministry of National Education, Uluslararası ilişkiler, Turkish International Co-operation Agency, Turkish International Cooperation and Development Agency, Uluslararası politika, International relations, Yumuşak güç, International policy, Soft power, Yurt dışı eğitimi, Abroad education

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

0

End Page

83