Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Sosyal Medya Kullanımının Öğrenci Doyumu Üzerine Etkisi

No Thumbnail Available

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Bu deneysel araştırmanın amacı sosyal medya kullanımının harmanlanmış öğrenmeortamlarında öğrenci doyumu üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma Ankara’daki birüniversitede okuyan ve bilgisayara giriş dersi alan 109 öğrenci üzerinde uygulanmıştır.Uygulama sürecinde öğrenciler dersi haftada bir kez yüz yüze geri kalanı çevirimiçi olmaküzere harmanlanmış öğrenme yaklaşımı ile almışlardır. Çevirimiçi öğrenme ortamı dersmateryallerinin, forum, sınav, ders notu, resim ve video destekli ders özetlerinin paylaşıldığıbir ortam olarak tasarlanmıştır. Araştırmada, çevirimiçi öğrenme ortamlarını desteklemeküzere tasarlanmış bir sosyal medya ortamı sunan Course Networking (CN) adlı sistemkullanılmıştır. Seçilen dersin ilk 7 haftasında ders sadece Moodle sistemi ile desteklenirken,8nci haftadan sonra CN sistemi kullanıma açılmıştır. 7nci ve 15nci haftalarda yapılan ölçek veanket uygulamaları ile öğrencilerin bu dersten aldıkları tatmin duygusu ve harmanlanmışöğrenme ortamlarında sosyal medya kullanımının öğrencilerin algıları üzerine etkileriincelenmiştir.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

15

Issue

1

Start Page

106

End Page

129

Collections

Page Views

1

checked on Dec 17, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available