GOTHIC ELEMENTS AS REFLECTED IN FRANKENSTEIN AND DRACULA: THE UNCANNY IN THE REPRESENTATION OF EVIL
No Thumbnail Available
Date
2022
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
In this thesis, the novels of the nineteenth century British writers Mary Shelley and
Bram Stoker and their novels Frankenstein and Dracula are examined respectively
with reference to Sigmund Freud's article titled “The Uncanny” focusing on the
context of the uncanny and the situations that lead readers and characters to the concept
of the uncanny. In both novels, the main characters “Monster” and Jonathan Harker
have been elaborated by taking into account the uncanny situations they are in and
around them, based on the the basic elements of the Gothic novel.
In both novels, it is seen that gothic elements caused fear and uncanny on the reader
and the characters as well. This feeling pushes people to adopt unfamiliar approaches
in situations they are or not used to. Thus, the characters begin to question life by
internalising fear. Not only characters, but readers can feel it in the same vein. One of
the aims of the gothic novel which is to drive the reader to fear and hesitation, is
conveyed through both the main and minor characters in these novels.
In this thesis, the gothic creatures and their unusual situations will be analysed in the
two novels written in the same periods within the framework of the gothic elements
based on Freud's article.
Description
Frankenstein ve Dracula Adlı Romanlardaki Gotik Öğeler:
Canavar Temsilinde Tekinsizlik
ÖZ: Bu çalışmada on dokuzuncu yüzyıl İngiliz yazarları Marry Shelley ve Bram Stoker’ın Frankenstein ve Dracula başlıklı romanları, tekinsizlik bağlamında Sigmund Freud’un “The Uncanny” başlıklı makalesi temel alınarak incelenmiş ve her iki romanda da okuyucuyu ve karakterleri tekinsizlik kavramına sürükleyen durumlar açıklanmıştır. İnceleme her iki romanın da baş karakterleri olan “Canavar” ve Jonathan Harker’ ın gerek içinde bulundukları tekinsiz durumlar, gerekse çevrelerindekileri sürükledikleri bu alışılmadık durum, Gothic romanın temel elemanları dikkate alınarak çlışılmıştır. Her iki romanda da gotik unsurların, karakterler özelinde okuyucu üzerinde korku ve tekinsizlik ortaya çıkardığı görülmüştür. Bu his, insanları Freud’un tabiriyle alışık oldukları durumlar içinde alışık olmadıkları yaklaşımlar yaşamaya iter. Böylece karakterler korkuyu içselleştirerek hayatı sorgulamaya başlarlar. Bunu yalnızca karakterler değil, okuyucular da aynı bağlamda hissedebilirler. Gotik romanın amaçlarından biri olan okuyucuyu korku ve tereddüte sevk etmek, bu romanlarda gerek ana karakter gerekse yardımcı karakterler aracılığıyla aktarılmıştır. Bu tezde gotik yaratıklar ve onların ortaya çıkardığı alışılmadık durumlar, Freud’un makalesi temel alınarak romanın gotik öğeleri çerçevesinde aynı dönemde yazılan iki faklı roman üzerinden aktarılacaktır.
ÖZ: Bu çalışmada on dokuzuncu yüzyıl İngiliz yazarları Marry Shelley ve Bram Stoker’ın Frankenstein ve Dracula başlıklı romanları, tekinsizlik bağlamında Sigmund Freud’un “The Uncanny” başlıklı makalesi temel alınarak incelenmiş ve her iki romanda da okuyucuyu ve karakterleri tekinsizlik kavramına sürükleyen durumlar açıklanmıştır. İnceleme her iki romanın da baş karakterleri olan “Canavar” ve Jonathan Harker’ ın gerek içinde bulundukları tekinsiz durumlar, gerekse çevrelerindekileri sürükledikleri bu alışılmadık durum, Gothic romanın temel elemanları dikkate alınarak çlışılmıştır. Her iki romanda da gotik unsurların, karakterler özelinde okuyucu üzerinde korku ve tekinsizlik ortaya çıkardığı görülmüştür. Bu his, insanları Freud’un tabiriyle alışık oldukları durumlar içinde alışık olmadıkları yaklaşımlar yaşamaya iter. Böylece karakterler korkuyu içselleştirerek hayatı sorgulamaya başlarlar. Bunu yalnızca karakterler değil, okuyucular da aynı bağlamda hissedebilirler. Gotik romanın amaçlarından biri olan okuyucuyu korku ve tereddüte sevk etmek, bu romanlarda gerek ana karakter gerekse yardımcı karakterler aracılığıyla aktarılmıştır. Bu tezde gotik yaratıklar ve onların ortaya çıkardığı alışılmadık durumlar, Freud’un makalesi temel alınarak romanın gotik öğeleri çerçevesinde aynı dönemde yazılan iki faklı roman üzerinden aktarılacaktır.
Keywords
english language and literature