Sanal Eğitimde Kullanıcı Deneyimi Faktörleri

dc.contributor.advisorTopallı, Damla
dc.contributor.authorAtaş, Gülşah
dc.contributor.otherInformation Systems Engineering
dc.contributor.otherComputer Engineering
dc.date.accessioned2024-07-07T12:50:58Z
dc.date.available2024-07-07T12:50:58Z
dc.date.issued2024
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu tezde, Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik teknolojilerini kullanan diş hekimliği eğitimi programlarının kullanıcı deneyimi üzerindeki etkisinin derinlemesine bir analizi yapılmıştır. Tezin ilk amacı, kullanıcının Sanal Gerçeklik veya Artırılmış Gerçeklik gibi sistemlerle etkileşimlerinde en önemli rol oynayan kullanıcı deneyimi faktörlerini tanımlamaktı. Çeşitli Sanal Gerçeklik uygulamalarında kullanıcı deneyimini etkileyen dokuz temel faktörü ortaya çıkaran sistematik bir inceleme çalışası yapıldı. Bu çalışmanın sonucunda etkileşim, kullanılabilirlik, sürükleyicilik, teknolojinin benimsenmesi, duygu, mevcudiyet, deneyimin sonucu, muhakeme ve yeterlilik faktörleri elde edildi. Ayrıca, diş hekimliği öğrencilerine eğitimlerinde Artırılmış Gerçeklik kullanımına ilişkin görüş ve algılarını değerlendirmek amacıyla bir anket uygulandı. Anket üzerine temel eksen faktör analizi yapıldı ve üç temel faktör ortaya çıkarıldı: bilgi ve sonuç, duygusal derinlik ve kullanım kolaylığı. Bilgi ve sonuç faktörü altında deneyim sonucu, muhakeme ve yetelilik faktörleri gruplandı. Duygusal derinlik faktörü altında duygu, etkileşim, mevcudiyet ve sürükleyicilik faktörleri gruplandı. Kullanım kolaylığı faktörü, teknolojinin benimsenmesi ve kullanılabilirlik faktörlerinden oluştu. Son olarak, temel eksen faktör analizinden elde edilen üç faktör arasındaki ilişkiyi değerlendirmek için Pearson korelasyon katsayısı hesaplandı.
dc.description.abstractIn this thesis, we aim to conduct an in-depth analysis of User Experience within educational dentistry systems that use immersive technologies. The first goal of the thesis was to define User Experience factors that play a crucial role in the user's encounters with immersive systems, such as Virtual Reality or Augmented Reality. A systematic review study was conducted, which revealed nine underlying factors that affect User Experience in various Virtual Reality applications, namely engagement, usability, immersion, technology adoption, emotion, presence, experience consequence, judgment, and competence. Furthermore, a questionnaire was conducted with dentistry students to assess their opinions and perceptions about using Augmented Reality in their education. Principal Axis Factoring was conducted on the questionnaire, which revealed three underlying factors: knowledge and outcome, emotive submersion, and ease of use. Experience consequence, judgment, and competence cluster under the knowledge and outcome factor; emotion, engagement, immersion, and presence cluster under the emotive submersion factor; while ease of use is comprised of technology adoption and usability. Moreover, a Pearson correlation coefficient was performed to evaluate the relationship between the three factors that were obtained from Principal Axis Factoring.en
dc.identifier.endpage101
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5714
dc.identifier.yoktezid848599
dc.institutionauthorTopallı, Damla
dc.institutionauthorAtaş, Gülşah
dc.language.isoen
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subjectArtırılmış gerçeklik
dc.subjectDiş hekimliği eğitimi
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectGenişletilmiş gerçeklik
dc.subjectAugmented realityen_US
dc.subjectEducation-dentalen_US
dc.subjectImmersive gerçeklik
dc.subjectExtented realityen_US
dc.subjectKarıştırılmış gerçeklik
dc.subjectImmersive realityen_US
dc.subjectMixed realityen_US
dc.subjectSanal gerçeklik
dc.subjectVirtual realityen_US
dc.titleSanal Eğitimde Kullanıcı Deneyimi Faktörleri
dc.titleUser Experience Factors in Immersive Educationen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication1abc70be-b07f-43a1-9139-3fd6a64a7f50
relation.isAuthorOfPublicationbb285b58-3762-4b1f-aa07-987512cd6453
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery1abc70be-b07f-43a1-9139-3fd6a64a7f50
relation.isOrgUnitOfPublicationcf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579
relation.isOrgUnitOfPublicatione0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverycf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
848599 User experience factors in immersive education.pdf
Size:
786.01 KB
Format:
Adobe Portable Document Format