Sanal Eğitimde Kullanıcı Deneyimi Faktörleri

dc.contributor.advisor Topallı, Damla
dc.contributor.author Ataş, Gülşah
dc.contributor.other Information Systems Engineering
dc.contributor.other Computer Engineering
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:50:58Z
dc.date.available 2024-07-07T12:50:58Z
dc.date.issued 2024
dc.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu tezde, Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik teknolojilerini kullanan diş hekimliği eğitimi programlarının kullanıcı deneyimi üzerindeki etkisinin derinlemesine bir analizi yapılmıştır. Tezin ilk amacı, kullanıcının Sanal Gerçeklik veya Artırılmış Gerçeklik gibi sistemlerle etkileşimlerinde en önemli rol oynayan kullanıcı deneyimi faktörlerini tanımlamaktı. Çeşitli Sanal Gerçeklik uygulamalarında kullanıcı deneyimini etkileyen dokuz temel faktörü ortaya çıkaran sistematik bir inceleme çalışası yapıldı. Bu çalışmanın sonucunda etkileşim, kullanılabilirlik, sürükleyicilik, teknolojinin benimsenmesi, duygu, mevcudiyet, deneyimin sonucu, muhakeme ve yeterlilik faktörleri elde edildi. Ayrıca, diş hekimliği öğrencilerine eğitimlerinde Artırılmış Gerçeklik kullanımına ilişkin görüş ve algılarını değerlendirmek amacıyla bir anket uygulandı. Anket üzerine temel eksen faktör analizi yapıldı ve üç temel faktör ortaya çıkarıldı: bilgi ve sonuç, duygusal derinlik ve kullanım kolaylığı. Bilgi ve sonuç faktörü altında deneyim sonucu, muhakeme ve yetelilik faktörleri gruplandı. Duygusal derinlik faktörü altında duygu, etkileşim, mevcudiyet ve sürükleyicilik faktörleri gruplandı. Kullanım kolaylığı faktörü, teknolojinin benimsenmesi ve kullanılabilirlik faktörlerinden oluştu. Son olarak, temel eksen faktör analizinden elde edilen üç faktör arasındaki ilişkiyi değerlendirmek için Pearson korelasyon katsayısı hesaplandı.
dc.description.abstract In this thesis, we aim to conduct an in-depth analysis of User Experience within educational dentistry systems that use immersive technologies. The first goal of the thesis was to define User Experience factors that play a crucial role in the user's encounters with immersive systems, such as Virtual Reality or Augmented Reality. A systematic review study was conducted, which revealed nine underlying factors that affect User Experience in various Virtual Reality applications, namely engagement, usability, immersion, technology adoption, emotion, presence, experience consequence, judgment, and competence. Furthermore, a questionnaire was conducted with dentistry students to assess their opinions and perceptions about using Augmented Reality in their education. Principal Axis Factoring was conducted on the questionnaire, which revealed three underlying factors: knowledge and outcome, emotive submersion, and ease of use. Experience consequence, judgment, and competence cluster under the knowledge and outcome factor; emotion, engagement, immersion, and presence cluster under the emotive submersion factor; while ease of use is comprised of technology adoption and usability. Moreover, a Pearson correlation coefficient was performed to evaluate the relationship between the three factors that were obtained from Principal Axis Factoring. en
dc.identifier.endpage 101
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5714
dc.identifier.yoktezid 848599
dc.institutionauthor Topallı, Damla
dc.institutionauthor Ataş, Gülşah
dc.language.iso en
dc.subject Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subject Artırılmış gerçeklik
dc.subject Diş hekimliği eğitimi
dc.subject Computer Engineering and Computer Science and Control en_US
dc.subject Genişletilmiş gerçeklik
dc.subject Augmented reality en_US
dc.subject Education-dental en_US
dc.subject Immersive gerçeklik
dc.subject Extented reality en_US
dc.subject Karıştırılmış gerçeklik
dc.subject Immersive reality en_US
dc.subject Mixed reality en_US
dc.subject Sanal gerçeklik
dc.subject Virtual reality en_US
dc.title Sanal Eğitimde Kullanıcı Deneyimi Faktörleri
dc.title User Experience Factors in Immersive Education en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 1abc70be-b07f-43a1-9139-3fd6a64a7f50
relation.isAuthorOfPublication bb285b58-3762-4b1f-aa07-987512cd6453
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 1abc70be-b07f-43a1-9139-3fd6a64a7f50
relation.isOrgUnitOfPublication cf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579
relation.isOrgUnitOfPublication e0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery cf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
848599 User experience factors in immersive education.pdf
Size:
786.01 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections