Zihnin Derinliklerinden Oyunlara
No Thumbnail Available
Date
2022
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde… Göçmenliğin zor zanaat, içimizdeki üretme ve yaratma
gücünün en güzele ve en iyiye varmasının da yine de mümkün olduğu bir vakitte, iki göçmen ailenin
oğulları varmış; arkadaşmışlar; zekiymişler ve çalışkanmışlar. Aileleri tahminen daha iyi imkanlar için
İngiltere’ye göçmüş. Biri uluslararası düzeyde satranç şampiyonu olmuş; sonra satrancı bırakmış;
başarılı bilgisayar oyunları yazmış; üniversitede bilgisayar bilimleri okumuş. Diğeri, Mustafa
Süleyman, üniversiteyi de bırakmış; dini temel alan ayrımcılığa karşı aktivist olarak kendini
geliştirmiş [1,2]. Satranç şampiyonu olan, Demis Hassabis, oyun şirketleri kurarak geliştirdiği başarılı
iş yaşamını bir noktada bırakmış, zihnin işleyişini anlamak için bilişsel sinirbilim doktorası yapmış.
Demans hastalarının yeni anılar biriktirememe sorununun, aslında hayali deneyimleri de
imgeleyememelerini içerdiğini bulmuş takım arkadaşlarıyla. Belleğin anıları biriktirme gücüyle
imgeleme gücünün beyinde ortak sinirsel ağları kullandıklarını göstermişler [3,4]. İnsan zihnini yok
saymadan yapay zekaya dönmüş Demis Hassabis. Mustafa Süleyman’la beraber yapay zeka
tekniklerini ve bilgisayarların beyin gibi bilgiyi depolayabilme ve kullanabilme gücünü, insanlık ve
bilim için önemli problemleri çözmek için kullanabilir miyiz sorusuyla başlamışlar. 2010 yılında
DeepMind (Tr. Derin Zihin) adını verdikleri bir şirket kurmuşlar. Yapay zekanın başarısı açısından
satrancın gerisinden gelen Çin kökenli Go oyununa konsantre olmuşlar. Hassabis ve Süleyman,
DeepMind’ı Google’a 2014 yılında 400 milyon dolara satmışlar; ancak DeepMind için çalışmaya
devam etmişler; küçük takımları 700 kişilik bir ekibe dönüşmüş [2].
Description
Keywords
software engineering