SANATTA İŞ BİRLİĞİ: İŞBİRLİKÇİ BASKI ATÖLYESİ VE USTA BASKICI

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Graphic Design
Since it was founded, the Atılım University Department of Graphic Design has adopted an approach in education where the most recent technology is applied within the context of the needs of the field, all the while fostering the connection with the traditional methods due to the nature of the profession. We help our students stay in touch with the professional technology with the state-of-the-art hardware and software, while they become creative, critical thinkers that are sensitive to the world around them, up to date with artistic developments and able to exercise unique reflexes in their design solutions. With our programs focusing on the language of universal design, our students have received awards in many international contests, having their work deemed worthy of exhibition.

Journal Issue

Abstract

Yazılı tarihin öncesine dayanan baskı, başlarda yalnızca bir çoğaltım aracıyken sanatsal kullanımı ile\rzamanla doğrudan sanatsal ifade araçları arasına girmiştir. Grafik sanatların temelini oluşturan baskı resim;\rciddi teknik bilgiye ayrıca yüksek kurulum ve işletme maliyetleri olan atölyelere ihtiyaç duymaktadır. Bu\rdurum, baskı resmi pek çok sanatçı için erişilmez hale getirmekte ve baskı resmi aşırı geleneksel bir üretime\rdönüştürmektedir. İşbirlikçi baskı atölyesi ve usta baskıcı fikri, baskı resim alanında çağdaş baskıların\rüretilmesi konusunda ciddi bir etkiye sahip olmuştur. Baskı teknikleri konusunda teknik bilgi ve becerisi\ryeterli olmayan ya da baskı atölyelerine erişimi olmayan sanatçılar için; işbirlikçi baskı atölyeleri ve usta\rbaskıcılar farklı disiplinlerden sanatçıların baskı alanında işler üretebilmesine olanak veren kurumlardır.\rTarih boyunca işbirlikçi baskı atölyeleri, baskı resmin gerçek potansiyelini açığa çıkartmaya yardımcı olmuş\rve baskı resmin geleneksel tavrından sıyrılarak, çağdaş sanatın üretim araçlarından biri haline gelmesine\rkatkı sağlamıştır. Bu makale; baskının geleneksel tavrından nasıl sıyrılabileceğini araştırmaktadır ve çağdaş\rsanattaki potansiyelini açığa çıkartmak amacıyla çalışan baskı atölyelerinin çalışma modellerini ve usta\rbaskıcı ile iş birliği fikrini incelemiştir. Çalışmada, baskı resmin çağdaş sanat piyasasında nasıl bir işleve\rkavuşabileceği tartışılmıştır.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

0

WoS Q

Scopus Q

N/A

Source

Sanat & Tasarım Dergisi

Volume

12

Issue

1

Start Page

297

End Page

314

Collections