Üniversitelerin dijital pazarlama faaliyetleri kapsamında halkla ilişkiler ve iletişim departmanı uygulamaları

dc.contributor.advisor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.author Saffar, Pınar Amjad Khaleel
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:42:36Z
dc.date.available 2024-07-07T12:42:36Z
dc.date.issued 2021
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract Günümüzde meydana gelen bilgi teknolojisinin gelişmesi tüm bilim dallarını etkilenmektedir. Bu gelişmelerden en çok etkilenen dallardan biriside pazarlamadır. Özellikle modem pazarlama araçlarından dijital pazarlama durumdan etkilenen bilim dallarından bir olan pazarlama yeni modern bir pazarlama kavramı ile kaşımıza çıkmaktadır. Dijital pazarlama hizmet ve ürünleri sumak amacıyla cep telefonları, masaüstü bilgisayarlar, medya veya sosyal platformlar gibi internet ve dijital teknolojileri kullan pazarlama türüdür. Bu durum eğitim hayatında büyük önem arz etmektedir. Üniversitelerde artık bir işletme konumunda oldukları için öğrencilerin kendilerini tercih ederken kullandıkları stratejileri belirlemede halkla ilişkiler ve iletişim departmanları ön plana çıkmaktadır. Özelikle son dönemlerde artan rekabetten dolayı dijital pazarlamayı vakıf üniversiteleri daha fazla tercih etmektedir. Üniversitelerin dijital pazarlama imajlarını üst seviyede tutmak için ve varlıklarını devam ettirmekte rol oynamaktadır. Özellikle üniversite seçimlerinde istedikleri bölümleri veya şehirleri tercih ederken ilk önce üniversitenin sitesine girip bölümleri ve okul hakkında bilgi almak isterler. Bu durumda da üniversitelerdeki halkla ilişkiler ve iletişim departmanları iyi bir imaj sergileyebilmek için dijital pazarlamaya önem vermektedirler. Bu çalışma Türkiye'de faaliyet gösteren üniversitelerde görevli 200 Tanıtım ve Halkla ilişkiler biriminde görevli uzman ile ankete dayalı çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda vakıf üniversitelerinin devlet üniversitelerine nazaran dijital pazarlama faaliyetlerini daha fazla kullandıkları görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Üniversitelerde dijital pazarlama, Üniversitelerde sosyal medya, Üniversitelerde iletişim, Üniversitelerde halkla İlişkiler.
dc.description.abstract The development of information technology that occurs today affects all branches of science. One of the branches most affected by these developments is marketing. Digital marketing, especially from modem marketing tools. Marketing, which is one of the sciences affected by the situation, comes up with a new modern marketing concept. Digital marketing is a type of marketing that uses the internet and digital technologies such as mobile phones, desktop computers, media or social platforms to provide services and products. This situation is of great importance in education life. Since they are now a business in universities, public relations and communication departments come to the fore in determining the strategies that students use when choosing themselves. Especially due to the increasing competition recently, foundation universities prefer digital marketing more. It plays a role in keeping the digital marketing images of universities at a high level and in maintaining their existence. Especially when choosing the departments or cities they want in university selection, they first want to go to the university's website and get information about their departments and school. In this case, public relations and communication departments at universities give importance to digital marketing in order to display a good image. In this study, a survey-based study was carried out with 200 experts working in the Promotion and Public Relations Units at universities operating in Turkey. As a result of the study, it is seen that foundation universities use digital marketing activities more than state universities. Keywords: Digital marketing in universities, Social media in universities, Communication in universities, Public Relations in universities. en
dc.identifier.endpage 112
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4667
dc.identifier.yoktezid 692401
dc.institutionauthor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Halkla ilişkiler
dc.subject Pazarlama
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Public relations en_US
dc.subject Sayısal pazarlama
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Sosyal medya
dc.subject Digital marketing en_US
dc.subject Social media en_US
dc.subject Üniversiteler
dc.subject Universities en_US
dc.title Üniversitelerin dijital pazarlama faaliyetleri kapsamında halkla ilişkiler ve iletişim departmanı uygulamaları
dc.title Public relations and communication department applications within the scope of digital marketing activities of universities en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
692401 Üniversitelerin dijital pazarlama faaliyetleri kapsamında halkla ilişkiler.pdf
Size:
1.67 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections