Lego Oyuncaklarında Toplumsal Cinsiyet Temsili

No Thumbnail Available

Date

2012

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışma, LEGO şirketinin 2012 yılında piyasaya sürdüğü Friends serisinin kız çocuklara olumsuz toplumsal cinsiyet modelleri önerdiğine yönelik eleştirilerden yola çıkarak LEGO oyuncaklarının toplumsal cinsiyet temsili ve prosedürel temsil bağlamlarında sahip oldukları potansiyelleri incelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda öncelikle oyuncağın toplumsal cinsiyet oluşturmadaki rolüne dair oyuncak araştırmaları, oyun çalışmaları ve oyuncak tasarımı alanlarındaki literatürden yararlanılmış ve bunu LEGO şirketinin ürünlerindeki kadın karakterlerin tarihsel dönüşümüne dair bir inceleme takip etmiştir. Ardından dijital medya ve dijital oyun araştırmaları kökenli bir kavram olan prosedürel okuryazarlık kavramından yararlanılarak LEGO oyuncaklarının kültürel prosedürleri temsil etmedeki sınırlılıkları ve Friends serisinin bu açıdan sunduğu yeni olasılıklar tartışılmış ve bunların toplumsal cinsiyet temsili konulu eleştirilerle olan ilişkisi sorgulanmıştır.

Description

Keywords

social sciences

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page