Lego Oyuncaklarında Toplumsal Cinsiyet Temsili
No Thumbnail Available
Date
2012
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışma, LEGO şirketinin 2012 yılında piyasaya sürdüğü Friends serisinin kız
çocuklara olumsuz toplumsal cinsiyet modelleri önerdiğine yönelik eleştirilerden
yola çıkarak LEGO oyuncaklarının toplumsal cinsiyet temsili ve prosedürel temsil
bağlamlarında sahip oldukları potansiyelleri incelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda
öncelikle oyuncağın toplumsal cinsiyet oluşturmadaki rolüne dair oyuncak araştırmaları,
oyun çalışmaları ve oyuncak tasarımı alanlarındaki literatürden yararlanılmış ve bunu
LEGO şirketinin ürünlerindeki kadın karakterlerin tarihsel dönüşümüne dair bir inceleme
takip etmiştir. Ardından dijital medya ve dijital oyun araştırmaları kökenli bir kavram
olan prosedürel okuryazarlık kavramından yararlanılarak LEGO oyuncaklarının kültürel
prosedürleri temsil etmedeki sınırlılıkları ve Friends serisinin bu açıdan sunduğu yeni
olasılıklar tartışılmış ve bunların toplumsal cinsiyet temsili konulu eleştirilerle olan ilişkisi
sorgulanmıştır.
Description
Keywords
social sciences