Konut reklamlarının tüketici üzerindeki etkisi: Reklam görsellerinin mekânsal açıdan değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorAkın, Emel
dc.contributor.authorÇakar, Zeynep Güneş
dc.contributor.otherArchitecture
dc.date.accessioned2024-07-07T12:45:38Z
dc.date.available2024-07-07T12:45:38Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractSon yıllarda değişen ve gelişen inşaat sektörüyle birlikte artan konut projelerine her geçen gün bir yenisi daha eklenmektedir. Sektördeki bu değişim ile birlikte işletmecilerin daha çok kişiye ulaşmak için en güçlü pazarlama stratejisi olan reklamlar aracılığıyla vaat edilen yaşam biçimi, hayat standartlarının yükselmesi tüketicinin konut satın alma eylemini gerçekleştirmesi sağlanmaktadır. Sosyal açıdan reklamın, tüketiciler üzerindeki etkisi yeni tüketici davranışlarını ortaya çıkarmaktadır. Birey, reklamlarla iletilen mesajlarla, alışkanlıklarını, gelirlerini, sosyal yaşantılarındaki farklılıklarını, çeşitli sloganlarla ve görsellerle belirtilen kusursuz yaşam biçimlerini sunulan konutlarda yaşama isteği duymaktadır. Bireye sunulan bu tercihlerin şekillenmesin de görsel kültürün göstergelerinden biri olan reklam ve reklam kampanyalarının önemi tartışılmazdır. Bu çalışma; son yıllarda artan konut reklamlarının tüketiciyi nasıl etkilediği, reklamlarca gösterilen mekân görsellerinin tüketiciyi etkileyip etkilemediği bunun sonucunda konut satın alma eylemini gerçekleştirip gerçekleştirmediğini ölçmeye çalışılmış olup konuta yönelik tercihlerin nasıl belirlendiğini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. 'Konut Reklamlarının Tüketici Üzerindeki Etkisi: Reklam Görsellerinin Mekânsal açıdan Değerlendirilmesi' başlıklı bu tez mekân görsellerinin analizleri yapılarak tüketiciye nasıl bir mesaj verdiği, konut reklamlarının tüketicilerinin dikkatini çekip çekmediği, izlenen reklamların tüketiciyi konut satın almaya yönlendirip yönlendirmediğini ölçen bir çalışmadır. Uygulama çalışması olarak incelenen Sinpaş GYO firmasının, Ankara'da yapmakta olduğu Altınoran ve İncek Life projelerinin reklam görselleri incelenerek tüketiciler üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Konut reklamlarının tüketiciler üzerindeki etkileri sosyo-ekonomik faktörler ile sırasıyla kullanıcıların gelir, yaş, eğitim, meslek, cinsiyet v.b. özellikleri göz önüne alınarak, istatistiksel analiz yöntemler ile elde edilen somut sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Tanıtım Kampanyaları, Konut Reklamları, Tüketim, İç MekânDış Mekân görselleri
dc.description.abstractABSTRACT It's added its new day by day residence residence projects which increased with construction sector changing and developing in recent years. With the change in this sector, to reach more people, through the agency of the most strategy of advertisements to reach more people, the managers provide the act of buying a residence with increased life standard and promised life style. In social aspects of advertisements, it finds out the effect of advertisements on comsumer and their behaviors. A person wants to live in residence which present perfect life with advertisements which transmitted messeages . habits, incomes, the differences in his or her social life, various slogan and visuals. The importance of advertisements and the campaings of advertisements is incontroverted in shaping of a person's choices which are presented to a person. This study is made with the aim to present how is determined residence-oriented choices and how imposes on increasing residence advertisements in recent years. This thesis,whose title is ''The Effect of Residence Advertisement on Consumers :In Analysis of Advertisement Visuals''.This study intends to search that how to give messeage to consumer with analysing of residence advertisement and with the influence of this messeage a consumer achieves to act of buying residence or not. Simpas GYO Company's Altınoran and Incek Life projects which is examined as an application study and the effect of advertisement visuals on consumers are searched. With the effect of advertisements on consumers, it has tried to reach concrete results which considering with socio-economic factors, features of a consumer's income, age, education, job, sex etc. Respectively. Key Words: Residence Advertisements, Publicity Campaigns, Consumption, Interior-Outdooren
dc.identifier.endpage262
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4914
dc.identifier.yoktezid381366
dc.institutionauthorAkın, Emel
dc.language.isotr
dc.subjectReklamcılık
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyon
dc.subjectDış mekan
dc.subjectGörselleştirme
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectKonut
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.subjectKonut pazarlaması
dc.subjectOutdooren_US
dc.subjectVisualizationen_US
dc.subjectReklamlar
dc.subjectDwelling houseen_US
dc.subjectHousing marketingen_US
dc.subjectTanıtım faaliyetleri
dc.subjectAdvertisementsen_US
dc.subjectTüketiciler
dc.subjectIntroduction activitiesen_US
dc.subjectConsumersen_US
dc.subjectİç mekan
dc.subjectInterior spaceen_US
dc.titleKonut reklamlarının tüketici üzerindeki etkisi: Reklam görsellerinin mekânsal açıdan değerlendirilmesi
dc.titleThe effect of residence advertisement on consumers: In analysis of advertisement visuals.en_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication2aeb10f0-0160-441a-836a-0e7e672e30b6
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2aeb10f0-0160-441a-836a-0e7e672e30b6
relation.isOrgUnitOfPublicationf9fa2b5c-d081-4ee8-828c-ecfaa869079e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryf9fa2b5c-d081-4ee8-828c-ecfaa869079e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
381366 Konut reklamlarının tüketici üzerindeki etkisi.pdf
Size:
9.55 MB
Format:
Adobe Portable Document Format