BENLİK UYUMU VE FONKSİYONEL UYUMUN TÜKETİCİ-MARKA BAĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: CEP TELEFONU KULLANICILARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

dc.contributor.author Tektaş, Öznur Özkan
dc.contributor.author Uğur, Begüm
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:32:30Z
dc.date.available 2024-10-06T11:32:30Z
dc.date.issued 2018
dc.description.abstract Tüketim tek yönlü ekonomik bir olgu olmaktan çıkmış; sembolik anlamlar da içeren bütünleyici bir hale bürünmüştür. Benlik uyumu ve fonksiyonel uyum, tüketimin hem sembolikhem de faydacı yönlerine vurgu yapmaktadır. Tüketimin bir bütün olarak anlaşılabilmesi için bu iki kavramın bir arada değerlendirilmesi önemlidir. Bununla birlikte, tüketiciler,Buna ek olarak tüketiciler kendilerine yakın buldukları ürün ya da markaları tercih etmekte ve bunlarla bağ kurmaktadır. Bu çerçevede çalışmanın amacı, tüketicilerin cep telefonumarkaları ile aralarındaki benlik uyumu ve fonksiyonel uyumun, tüketici-marka bağı üzerindeki doğrudan ve dolaylı etkilerinin incelenmesidir. Literatürde benlik uyumu vefonksiyonel uyumla ilgili çalışmalar olmasına rağmen, bu iki kavramın tüketici-marka bağına etkisini inceleyen çalışmalara rastlanmamıştır. Yüz yüze anket yöntemi ile Ankara’dayaşayan 302 cep telefonu kullanıcısından elde edilen verilerin test edilmesi için Çoklu Regresyon Analizi ve Bootstrapping yöntemi kullanılmıştır. Bu testler sonucunda,cep telefonu kullanıcılarının benlik uyumu ve fonksiyonel uyumunun, tüketici-marka bağını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Buna ek olarak, fonksiyonel uyumun, benlikuyumunun tüketici-marka bağına etkisine aracılık ettiği ortaya konmuştur. en_US
dc.identifier.issn 1309-243X
dc.identifier.issn 2547-9601
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/292762/benlik-uyumu-ve-fonksiyonel-uyumun-tuketici-marka-bagi-uzerindeki-etkisi-cep-telefonu-kullanicilari-uzerine-bir-calisma
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9956
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title BENLİK UYUMU VE FONKSİYONEL UYUMUN TÜKETİCİ-MARKA BAĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: CEP TELEFONU KULLANICILARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Atılım University en_US
gdc.description.departmenttemp HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
gdc.description.endpage 272 en_US
gdc.description.issue 22 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 249 en_US
gdc.description.volume 11 en_US
gdc.identifier.trdizinid 292762
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd

Files

Collections