Tüketicinin Sosyal İlişki Ağının Promosyonlu Ürünleri Satın Alma Kararına Etkileri: Gima ve Yimpaş Gıda Reyonu Örneği

dc.contributor.author Ceylan, Nildağ Başak
dc.contributor.other Tourism Management
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:17:09Z
dc.date.available 2024-10-06T11:17:09Z
dc.date.issued 2002
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Günümüzde gıda işletmeleri tüketiciye yönelik satış geliştirme faaliyetlerine ağırlık vermektedirler. Bunu yaparken de daha ziyade ekonomik ve psikolojik faktörleri gözönünde bulundurmaktadırlar. Ancak sosyal bir varlık olan birey bu ürünlerden hangisini satın alacağına karar verirken içinde yer aldığı sosyal ilişki ağını oluşturan aile, akraba, arkadaş, v.b.lerden de etkilenmektedir. Bu çalışmada satın alma kararında, sosyal ilişkiler ağının, kişinin promosyonlu ürünleri satın alma kararına olan etkisini ölçmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Gima ve Yimpaş gıda reyonunda 384 tüketiciye anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, tüketicinin promosyonlu ürünleri satın alma kararında sosyal ilişkiler ağını oluşturan anne, baba, kardeş, yakın arkadaş, iş arkadaşı, akraba, reyon görevlilerinden etkilendiği anlaşılmıştır. Ayrıca yaş, eğitim, cinsiyet, hane geliri, medeni durum, meslek faktörlerinin promosyonlu ürünleri satın alma kararında etkili olup olmadıkları incelenmiş ve sonuçta meslek dışındaki tüm faktörlerin tüketicinin satın alma kararını etkilediği ortaya çıkmıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 3
dc.identifier.endpage 139 en_US
dc.identifier.issn 1301-4838
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 119 en_US
dc.identifier.trdizinid 1975
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1975/tuketicinin-sosyal-iliski-aginin-promosyonlu-urunleri-satin-alma-kararina-etkileri-gima-ve-yimpas-gida-reyonu-ornegi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9593
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.institutionauthor Ceylan, Nildağ Başak
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Sosyal Çalışma en_US
dc.subject İktisat en_US
dc.title Tüketicinin Sosyal İlişki Ağının Promosyonlu Ürünleri Satın Alma Kararına Etkileri: Gima ve Yimpaş Gıda Reyonu Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 909954e7-ee7c-4c32-8d50-ede83c336061
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 909954e7-ee7c-4c32-8d50-ede83c336061
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Collections