Tüketicinin Sosyal İlişki Ağının Promosyonlu Ürünleri Satın Alma Kararına Etkileri: Gima ve Yimpaş Gıda Reyonu Örneği

dc.contributor.authorCeylan, Nildağ Başak
dc.contributor.otherTourism Management
dc.date.accessioned2024-10-06T11:17:09Z
dc.date.available2024-10-06T11:17:09Z
dc.date.issued2002
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractGünümüzde gıda işletmeleri tüketiciye yönelik satış geliştirme faaliyetlerine ağırlık vermektedirler. Bunu yaparken de daha ziyade ekonomik ve psikolojik faktörleri gözönünde bulundurmaktadırlar. Ancak sosyal bir varlık olan birey bu ürünlerden hangisini satın alacağına karar verirken içinde yer aldığı sosyal ilişki ağını oluşturan aile, akraba, arkadaş, v.b.lerden de etkilenmektedir. Bu çalışmada satın alma kararında, sosyal ilişkiler ağının, kişinin promosyonlu ürünleri satın alma kararına olan etkisini ölçmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Gima ve Yimpaş gıda reyonunda 384 tüketiciye anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, tüketicinin promosyonlu ürünleri satın alma kararında sosyal ilişkiler ağını oluşturan anne, baba, kardeş, yakın arkadaş, iş arkadaşı, akraba, reyon görevlilerinden etkilendiği anlaşılmıştır. Ayrıca yaş, eğitim, cinsiyet, hane geliri, medeni durum, meslek faktörlerinin promosyonlu ürünleri satın alma kararında etkili olup olmadıkları incelenmiş ve sonuçta meslek dışındaki tüm faktörlerin tüketicinin satın alma kararını etkilediği ortaya çıkmıştır.en_US
dc.identifier.citation3
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-538]
dc.identifier.endpage139en_US
dc.identifier.issn1301-4838
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage119en_US
dc.identifier.trdizinid1975
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1975/tuketicinin-sosyal-iliski-aginin-promosyonlu-urunleri-satin-alma-kararina-etkileri-gima-ve-yimpas-gida-reyonu-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9593
dc.identifier.volume0en_US
dc.institutionauthorCeylan, Nildağ Başak
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofGazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.titleTüketicinin Sosyal İlişki Ağının Promosyonlu Ürünleri Satın Alma Kararına Etkileri: Gima ve Yimpaş Gıda Reyonu Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication909954e7-ee7c-4c32-8d50-ede83c336061
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery909954e7-ee7c-4c32-8d50-ede83c336061
relation.isOrgUnitOfPublicationfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Collections