Toplumda Posta ve Telgraf Teşikilatı Anonim Şirketi’nin İmajı: Ankara İli Örneği

dc.contributor.authorTengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.authorTengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.authorAkkaya, Neslihan Saygılı
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-09-10T21:37:21Z
dc.date.available2024-09-10T21:37:21Z
dc.date.issued2019
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, toplumda PTT imajının hangi yönde olduğunu belirlemek(iyi-kötü), kurumimajı algısını oluşturan faktörleri belirleyerek toplumun kurum ile ilgili görüşlerinideğerlendirmektir. Çalışmada PTT’nin kurumsal imajının hangi yönde olduğununbelirlenmesinin yanı sıra ankete katılan bireylerin, kurumsal imajı oluşturan faktörler ile PTThizmet değerlendirmesinin demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığı daincelenmiştir. Alan araştırması, 2018 yılı kasım ayında Ankara ilinde yapılmıştır. Kolaydaörneklem yöntemi kullanılarak seçilen 450 katılımcı üzerinde yüz yüze, telefonla ve e-mail yoluylaanket uygulanmıştır. Yapılan incelemenin ardından 429 anket analize tabi tutulmuştur. Araştırmasonuçlarına göre toplumda PTT hizmet değerlendirmesinin; mesleğe göre, kurum imajının; yaşve medeni duruma göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Kurumsal imajı oluşturan faktörleriincelediğimizde ise kalite faktörünün; yaş ve medeni duruma göre, görsel kimlik ve iletişimfaktörlerinin; medeni duruma göre, sosyal sorumluluk faktörünün ise medeni durum ve gelirdurumuna göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Araştırmada elde edilen bir diğer önemli sonuçise, kurum imajının toplum tarafından ‘’iyi’’ olarak algılandığının görülmüş olmasıdır. Ayrıcakatılımcıların kurumu tercih etme nedenlerinin PTT’nin güvenilir bir kurum olması ile sunduğuürün ve hizmetin düşük ücretli olması olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.02.1045
dc.identifier.endpage163en_US
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage142en_US
dc.identifier.trdizinid344971
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.02.1045
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/344971/toplumda-posta-ve-telgraf-tesikilati-anonim-sirketinin-imaji-ankara-ili-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7445
dc.identifier.volume54en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleToplumda Posta ve Telgraf Teşikilatı Anonim Şirketi’nin İmajı: Ankara İli Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections