Toplumda Posta ve Telgraf Teşikilatı Anonim Şirketi’nin İmajı: Ankara İli Örneği

dc.contributor.author Tengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.author Akkaya, Neslihan Saygılı
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:37:21Z
dc.date.available 2024-09-10T21:37:21Z
dc.date.issued 2019
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, toplumda PTT imajının hangi yönde olduğunu belirlemek(iyi-kötü), kurumimajı algısını oluşturan faktörleri belirleyerek toplumun kurum ile ilgili görüşlerinideğerlendirmektir. Çalışmada PTT’nin kurumsal imajının hangi yönde olduğununbelirlenmesinin yanı sıra ankete katılan bireylerin, kurumsal imajı oluşturan faktörler ile PTThizmet değerlendirmesinin demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığı daincelenmiştir. Alan araştırması, 2018 yılı kasım ayında Ankara ilinde yapılmıştır. Kolaydaörneklem yöntemi kullanılarak seçilen 450 katılımcı üzerinde yüz yüze, telefonla ve e-mail yoluylaanket uygulanmıştır. Yapılan incelemenin ardından 429 anket analize tabi tutulmuştur. Araştırmasonuçlarına göre toplumda PTT hizmet değerlendirmesinin; mesleğe göre, kurum imajının; yaşve medeni duruma göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Kurumsal imajı oluşturan faktörleriincelediğimizde ise kalite faktörünün; yaş ve medeni duruma göre, görsel kimlik ve iletişimfaktörlerinin; medeni duruma göre, sosyal sorumluluk faktörünün ise medeni durum ve gelirdurumuna göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Araştırmada elde edilen bir diğer önemli sonuçise, kurum imajının toplum tarafından ‘’iyi’’ olarak algılandığının görülmüş olmasıdır. Ayrıcakatılımcıların kurumu tercih etme nedenlerinin PTT’nin güvenilir bir kurum olması ile sunduğuürün ve hizmetin düşük ücretli olması olduğu ortaya çıkmıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.02.1045
dc.identifier.endpage 163 en_US
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 142 en_US
dc.identifier.trdizinid 344971
dc.identifier.uri https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.02.1045
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/344971/toplumda-posta-ve-telgraf-tesikilati-anonim-sirketinin-imaji-ankara-ili-ornegi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7445
dc.identifier.volume 54 en_US
dc.institutionauthor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Toplumda Posta ve Telgraf Teşikilatı Anonim Şirketi’nin İmajı: Ankara İli Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections